| To 64% των βιοκαταναλωτών, ελέγχει ποιος οργανισμός πιστοποιεί ένα βιολογικό προϊόν, πριν το αγοράσει |
| Friday, 31 October 2025 18:14 |
To 64% των βιοκαταναλωτών, ελέγχει ποιος οργανισμός πιστοποιεί ένα βιολογικό προϊόν, πριν το αγοράσει...
Στην Ελλάδα, υπάρχουν 16 διαφορετικοί οργανισμοί ελέγχου και πιστοποίησης, βιολογικών προϊόντων.
Αραγε, επηρεάζει την επιλογή του καταναλωτή, το ποιος οργανισμός ελέγχει και πιστοποιεί το συγκεκριμένο προϊόν ως βιολογικό ή απλά αρκεί η ύπαρξη, του ευρωπαϊκού λογοτύπου σήμανσης των βιολογικών, το γνωστό μας πράσινο φυλλαράκι ;
Σε αυτό το ερώτημα, θέλησε να δώσει απάντηση ο Organic Life, σε μια προσπάθεια να πάρουμε το σφυγμό του βιοκαταναλωτή, διεξάγοντας μια ηλεκτρονική δημοσκόπηση, στην ομάδα βιολογικά προϊόντα στο Facebook.
To ερώτημα που τέθηκε προς δημοψήφισμα, ήταν το παρακάτω : Όταν αγοράζετε βιολογικά, επηρεάζει την επιλογή του προϊόντος που θα επιλέξετε, το όνομα του οργανισμού, που πιστοποιεί το προϊόν ή δεν έχει σημασία ; Aρκεί να έχει, το ευρωπαϊκό λογότυπο σήμανσης;
Το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης, είναι αλήθεια, πως μας αιφνιδίασε ακόμα και εμάς τους ίδιους, μιας και το 64% δήλωσε πως η επηρεάζει την επιλογή του, το λογότυπο του οργανισμού, που πιστοποιεί και ελέγχει ένα προϊόν ως βιολογικό.
Από την άλλη, το 36%, φαίνεται να μην επηρεάζεται από το ποια εταιρεία πιστοποιεί ένα προϊόν και αρκείται μόνον, στην ύπαρξη του πράσινου φύλλου, του ευρωπαϊκού λογοτύπου βιολογικής παραγωγής.
Βέβαια για να είμαστε ακριβείς, η συγκεκριμένη δημοσκόπηση, δείχνει πιθανόν μια απλή τάση και δε μπορούμε να λάβουμε αξιόπιστα αποτελέσματα, λόγω μικρής χρονικής διάρκειας της δημοσκόπησης, η οποία ήταν διάρκειας μόλις δυο ημερών.
Επίσης, αν και η ομάδα βιολογικά προϊόντα στο Facebook, αριθμεί περισσότερα από 9.100 μέλη και είναι η μεγαλύτερη που υπάρχει στο Facebook, εντούτοις, ο αριθμός που έλαβε μέρος στο δημοψήφισμα, ήταν μικρός...
Οπότε, αν και δε μπορούμε να έχουμε σίγουρη και αντικειμενική εικόνα, λόγω μικρού δείγματος, μπορούμε απλά, να πάρουμε με κάθε επιφύλαξη, έναν ενδεικτικό σφυγμό της αγοράς.
Επίσης, δε γνωρίζουμε εάν αυτή η επιλογή, επηρεάζεται από το marketing του κάθε οργανισμού ελέγχου και το πόσο έχει διαφημίσει το λογότυπο του, το πόσο το εχει κάνει ευρέως γνωστό και αναγνωρίσιμο ή εάν ορισμένοι καταναλωτές, θεωρούν πιο αξιόπιστο έναν οργανισμό από κάποιον άλλον ή εάν πιθανόν πιστεύουν, πως ο κάθε οργανισμός, πιστοποιεί με βάση δικά του πρότυπα και δεν ισχύει ο ίδιος κανονισμός για όλους…
Το πράσινο φυλλαράκι. Ευρωπαϊκό λογότυπο σήμανσης
βιολογικών προϊόντων.
Επειδή σε κάθε χώρα, υπάρχουν αρκετοί οργανισμοί πιστοποίησης βιολογικών, η Ευρωπαϊκή Ενωση, θέσπισε το 2010, ένα κοινό λογότυπο σήμανσης για τα βιολογικά, ώστε να αναγνωρίζει με μια ματιά ο καταναλωτής, εάν κάποιο προϊόν είναι βιολογικό ή όχι.
Το πρόβλημα προέκυψε, επειδή ο απλός καταναλωτής, δε μπορεί να γνωρίζει, τα λογότυπα σήμανσης του κάθε πιστοποιητικού οργανισμού, τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και ακόμα χειρότερα, σε πανευρωπαϊκό...
![]() Ετσι λοιπόν, από τον Ιούλιο του 2010, ψηφίστηκε και θεσπίστηκε το Ευρωπαϊκό Λογότυπο Βιολογικών Προϊόντων, ώστε οι πολίτες από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης, να αναγνωρίζουν εύκολα, εάν κάποιο προϊόν που κυκλοφορεί στην αγορά, είναι βιολογικό ή όχι…
Εδώ να υπογραμμίσουμε, πως η νομοθεσία που ορίζει τον τρόπο και τους κανονισμούς της βιολογικής γεωργίας, είναι κοινή, για όλες της χώρες και για όλους τους οργανισμούς ελέγχου.
Παναγιώτης Μερεντίτης / Organic Life
Σου αρέσει το organiclife.gr ; Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE …
|




















