Καταργήθηκε η αξιολόγηση της δήλωσης συμμόρφωσης από φορέα για σκάφη έως 10 μέτρα. |
![]() Καταργήθηκε η αξιολόγηση της δήλωσης συμμόρφωσης από φορέα για σκάφη έως 10 μέτρα.
Ωφελημένοι βγαίνουν, όσοι ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών, κρατούσαν στάση αναμονής και δεν έσπευσαν να πληρώσουν... Αναρτήθηκε σε ΦΕΚ η πολυαναμενόμενη κατάργηση αξιολόγηση της δήλωσης συμμόρφωσης από αναγνωρισμένο φορέα, απαλλάσσοντας έτσι, κατά την ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλοίων, χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών, από ταλαιπωρία, μα κυρίως από το να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, πληρώνοντας σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω στα 300- 400 ευρώ για το πιστοποιητικό CE.
Παράλληλα, απλοποιείται και η διαδικασία εγγραφής μικρών σκαφών στο βιβλίο εγγραφής ΒΕΜΣ, διευκολύνοντας έτσι και τη διαδικασία αγοραπωλησιών.
Να θυμίσουμε, πως πριν από λίγους μήνες, προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στους ιδιοκτήτες μικρών ερασιτεχνικών σκαφών, οι οποίοι όταν προσπάθησαν να ανανεώσουν την άδεια εκτέλεσης πλόων ή να πουλήσουν τη βάρκα τους, καλούνταν σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, να πληρώσουν ένα μεγάλο ποσόν, σε φορέα πιστοποίησης CE.
Υστερα από αντιδράσεις της αγοράς, ευτυχώς η κυβέρνηση τα μάζεψε άρον άρον, βάζοντας τέλος στον παραλογισμό.
Από την πρώτη μάλιστα στιγμή, εμείς είχαμε την πληροφόρηση, πως η υποχρέωση αξιολόγησης και πιστοποίησης CE τελικά θα καταργηθεί στους επόμενους μήνες, μιας και το όλο σκηνικό είχε μια οσμή… σκανδάλου !!!
Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αλαλούμ… / Φόρος πλοίων β κατηρίας
Δεν είναι πρώτη φορά, που η κυβέρνηση μαζεύει τα ασυμμάζευτα. Να θυμίσουμε το νέο καλοκαιρινό χαράτσι, το οποίο προσπάθησε να επιβάλλει η κυβέρνηση, με τον περίφημο φόρο πλοίων Β κατηγορίας, τον οποίον επίσης, ύστερα από μεγάλες αντιδράσεις των ιδιοκτητών σκαφών, αναγκάστηκε τελικά να αποσύρει… Τροποποίηση ΓΚΛ 23 / ΦΕΚ Β 546 13/02/2025
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής καταργείται η υποχρέωση αξιολόγησης από αναγνωρισμένο φορέα. Αναφέρει σχετικά η απόφαση :
5. Η περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 23 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «β) Για τα ερασιτεχνικά σκάφη δεν διενεργείται αρχική επιθεώρηση.
Τι ισχύει για σκάφη που δεν υπόκεινται σε σήμανση CE. Αναφέρουν οι διατάξεις :
(ii) Για σκάφη που δεν υπόκεινται σε σήμανση CE, βεβαίωση του κατασκευαστή ότι το σκάφος κατασκευάστηκε σύμφωνα με όλους τους κανόνες της ναυτικής τεχνολογίας για την κατηγορία του και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για τη διενέργεια θαλάσσιων πλόων.
Στην ίδια βεβαίωση αναγράφονται το ύψος εξάλων με πλήρη φόρτο, η ολική χωρητικότητα (για τα υπόχρεα σκάφη), το μήκος των διατιθέμενων σελμάτων, ο αριθμός επιβαινόντων, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος φορτίου και επιβαινόντων, η ύπαρξη κλειστού καταστρώματος ή στεγανών χώρων που να κρατούν το σκάφος στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων, καθώς και ο τύπος, το είδος και η μέγιστη συνεχής ιπποδύναμη της μηχανής.
Για όσα σκάφη τα εν λόγω στοιχεία συμπεριλαμβάνονται στη βεβαίωση του πωλητή, σύμφωνα με την υποπερ. (5) της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 5, εφόσον ο πωλητής είναι και κατασκευαστής, δεν απαιτείται η προσκόμιση της βεβαίωσης του πρώτου εδαφίου.
Για τα εισαγόμενα σκάφη, τη βεβαίωση μπορεί να εκδίδει ο αντιπρόσωπος του κατασκευαστή στην Ελλάδα.
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η προσκόμιση της βεβαίωσης του κατασκευαστή, όπως όταν πρόκειται για ιδιοκατασκευή ή όταν το σκάφος έχει εγγραφεί κατά τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 5, αυτή μπορεί να αντικατασταθεί από αντίστοιχη βεβαίωση διπλωματούχου ή πτυχιούχου Ναυπηγού ή επαγγελματία κατασκευαστή αναλόγου είδους σκαφών,
Κάθε πότε ανανεώνεται η άδεια εκτέλεσης πλόων:
6. Η περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 19 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 23 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «β) Η ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλόων ερασιτεχνικού μικρού σκάφους γίνεται κάθε τέσσερα (4) έτη, με την υποβολή από τον ιδιοκτήτη του, εντός του τελευταίου εξαμήνου πριν τη λήξη της ισχύος της, αίτησης στην οποία επισυνάπτονται:
(1) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 του ιδιοκτήτη ότι «α) για το σκάφος δεν συντρέχει κάποια από τις περιπτώσεις των παρ. 2 ή 3 ή 4 του άρθρου 19 της υπό στοιχεία οικ. 13926/Δ.Τ.Β.Ν 216/08-02-2016 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (η περίπτωση α) δηλώνεται μόνο για σκάφη που υπόκεινται σε σήμανση CE) και β) το σκάφος είναι σε καλή κατάσταση, φέρει όλα τα εφόδια που προβλέπονται για την έκταση των πλόων και τον ανώτατο αριθμό επιβαινόντων του, είναι αυτά σε ικανοποιητική κατάσταση και δεν έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης της ισχύος τους για όσα προβλέπεται”.
(2) Βεβαίωση Αναγνωρισμένου Οργανισμού ή διπλωματούχου ή πτυχιούχου ναυπηγού ότι το σκάφος συμμορφώνεται προς τις οικείες διατάξεις του π.δ. 917/1979, στην περίπτωση ερασιτεχνικού σκάφους ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων. Για την ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλόων ερασιτεχνικού σκάφους ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων καταβάλλεται το ποσό που αναφέρεται στην υποπερ. (ββ) της περ. (β) της παρ. 3 του άρθρου 16.
Για την ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλόων ερασιτεχνικού σκάφους ολικού μήκους πάνω από δέκα (10) μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων καταβάλλονται τα ποσά που αναφέρονται στις υποπερ. (γβ), (γγ) και (γδ) της περ. (γ) της παρ. 3 του άρθρου 16.»
Πότε τίθεται σε ισχύ η τροποποίηση;
Έναρξη ισχύος ( Άρθρο Δεύτερο ) H παρούσα αρχίζει να ισχύει είκοσι (20) ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αρα τίθεται σε ισχύ, από 03 Μαρτίου 2025 Παναγιώτης Μερεντίτης / Organic Life
Σου αρέσει το organiclife.gr ; Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE …
|