Πάνε κάποιες χιλιάδες χρόνια, από τότε που ο Ελληνικός λαός περήφανα προσέφερε τα φώτα του πολιτισμού του σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, δυστυχώς ο νέο-Έλληνας, πολλές φορές έχει μεταμορφωθεί σε ένα άβουλο και γαντζωμένο στο παρελθόν πλάσμα, το οποίο πραγματικά ντροπιάζει ορισμένες φορές την παράδοση και την ιστορία του. Δε μπορώ παρά να θλίβομαι και να ντρέπομαι για τις αποφάσεις των σημερινών κυβερνήσεων, που στο βωμό του χρήματος επιτρέπουν την καταστροφή της ναυτικής μας παράδοσης. Και τώρα που πήρα μια βαθιά ανάσα και ο θυμός κάπως καταλάγιασε μέσα μου, ας γίνω πιο συγκεκριμένος… Όταν ήμουν ακόμα αγέννητος, Έλληνες τεχνικοί κατασκεύασαν ξύλινα παραδοσιακά καΐκια, εξαίρετης ναυπηγικής και πλεύσης. Τα σκάφη αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως αλιευτικά επί σειρά ετών. Όταν σήμερα κάποιος ψαράς παραδώσει την άδεια αλιείας του, παίρνει ως επιχορήγηση από την Ε.Ε ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό, υπό την προϋπόθεση πως θα καταστραφεί το σκάφος του. Η επιχορήγηση καταστροφής αλιευτικού σκάφους όπως του παρακάτω στο video που ακολουθεί, κυμαίνεται γύρω στα 300.000,00 €. Το αποτέλεσμα ; Δεκάδες παραδοσιακά καΐκια, πραγματικά έργα τέχνης, να μετατρέπονται σε ένα σωρό από σάπια ξύλα και ξεθωριασμένες ναυτικές αναμνήσεις. Έτσι λοιπόν, ένας ναυτικός λαός, όπως οι Έλληνες, καταστρέφουμε την ιστορία μας για μια ακόμη φορά. Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε ξύλινα σκάφη, τα οποία με μια απλή συντήρηση, δε χαλάνε ποτέ !!! Αντί να δώσουμε ζωή στα σκαριά αυτά, εμείς προτιμάμε να τα καταστρέφουμε, ενώ ενδεικτικά θα μπορούσαμε… -Να αλλάξει η άδεια χρήσης και να μετατραπούν σε τουριστικά ή καταδυτικά. Να επενδύσουμε σοβαρά στο ναυτικό τουρισμό, να προσφέρουμε στους τουρίστες αξέχαστες θαλασσινές εμπειρίες ωστε έρθει επιτέλους η πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη…
-Να μετατραπούν σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
-Να κοσμήσουν μουσεία ναυτικής ή αλιευτικής παράδοσης.
-κλπ… Παρακολουθήστε το παρακάτω video του my lefkada, το οποίο κινηματογράφησε τη στιγμή της καταστροφής. Είμαι σίγουρος πως όσοι από εσάς αγαπάτε τη θάλασσα και την παράδοση μας, θα εξοργιστείτε το ίδιο ή πιθανόν και περισσότερο από εμένα... Για την ιστορία, το συγκεκριμένο καΐκι, ναυπηγήθηκε το 1974 και είχε τα χαρακτηριστικά τρεχαντηριού στην πλώρη και καραβόσκαρου στην πρύμνη, ενώ δούλευε όλα αυτά τα χρόνια ως ανεμότρατα.