Banner
Βραχονησίδες Πόρτες - Σάμινα - 81 νεκροί. Εγκλημα ή... ατύχημα ;
Friday, 29 September 2017 18:24
29-samina 
 
Πόρτες. Θεόρατες βραχονησίδες 1,7 νμ από το λιμάνι της Πάρου.

Εξπρες Σάμινα. Ένα πλοίο κατευθύνεται για κατάπλου στην Πάρο.

Η πρόσκρουση. Το πλοίο προσκρούει στις θεόρατες βραχονησίδες

Ανοικτές πόρτες στεγανών. Οι πόρτες στεγανοποίησης είναι ανοικτές, με αποτέλεσμα την άμεση εισροή υδάτων

Ο υγρός τάφος. 81 ψυχές παρασύρονται στον υγρό τάφο του Εξπρες Σαμινα

Έγκλημα ή ατύχημα ; Εσείς τι λέτε ;
 
29-samina-portes

Αυτές είναι οι βραχονησίδες Πόρτες, στις οποίες προσέκρουσε το πλοίο Σάμινα στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000 με τον τραγικό απολογισμό των 81 νεκρών.
 
Τεράστιοι βράχοι 
Εύλογα κάποιος θα αναρωτηθεί, πως είναι δυνατόν πλοίο να προσκρούσει στις θεόρατες βραχονησίδες, την ίδια στιγμή μάλιστα που το Σάμινα απείχε μόλις 1,7 νμ από το λιμάνι της Πάρου, που θα έπιανε και που λογικά το πλήρωμα θα έπρεπε να είναι ήδη σε διαδικασίες κατάπλου  !!!
 
Ανοιικτές πόρτες στεγανοποίησης 
Ύποπτο το γεγονός πως τα στεγανά του πλοίου είχαν  αχρηστευθεί, αφού οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν ανοικτές, με αποτέλεσμα τη γρήγορη βύθιση του πλοίου !!!
 
29-samina-2
Το επιβατηγό - οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ της εταιρείας Minoan Flying Dolphins σήμερα Hellenic Seaways ήταν πλοίο που εκτελούσε την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Ικαρία - Σάμος Φούρνοι.
 
Κάποιοι ήθελαν το πλοίο να βυθιστεί στα σίγουρα ή εγληματική αμέλεια;
Σύμφωνα με τη πραγματογνωμοσύνη, κατά παράβαση του πιστοποιητικού ασφαλείας, οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν όλες ανοιχτές, ενώ θα έπρεπε να ήταν ερμητικά κλειστές, με ευθύνη του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου.
 
Οι αξιωματικοί του μηχανοστασίου μετά την πρόσκρουση δεν ειδοποίησαν έγκαιρα τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο για την ύπαρξη ρήγματος, παραλείποντας να κλείσουν τις υδατοστεγείς πόρτες (ηλεκτρικό πίνακα ή το χειροκίνητο σύστημα) τις 3 από τις 11 με αποτέλεσμα την ταχεία κατάκλιση υδάτων στο εσωτερικό του σκάφους.
 
29-samina-3
 
Προσωπικό συμπέρασμα
Ολα τα παραπάνω συνηγορούν και επιβεβαιώνουν τις υποψίες μου, πως πιθανόν κάποιοι να ήθελαν τη βύθιση του πλοίου, αλλά δεν είχαν φανταστεί πως το Σάμινα θα παρέσυρε στον υγρό τάφο 81 ψυχές.
 
Ισως να επιλέχτηκαν οι Πόρτες για να προσκρούσει το πλοίο, επειδή απέχει μόλις 1,7 νμ από το λιμάνι της Πάρου και υπολόγιζαν σε άμεση βοήθεια τις αρχές και τους ντόπιους.
 
29-samina-4
 
Μου φαίνεται πραγματικά περίεργο να προσκρούσει κάποιος στις θεόρατες βραχονησίδες και την ίδια στιγμή να έχει «ξεχάσει» ανοικτές και τις πόρτες στεγανοποίησης. Πολλές οι συμπτώσεις...
 
Ακόμα όμως και ατύχημα να ήταν, συνέβησαν τόσες εγκληματικές παραλείψεις, που πάλι ως έγκλημα θα το χαρακτήριζα…
 
Παναγιώτης Μερεντίτης
 
29-samina-5
 
Η αυτοκτονία του εφοπλιστή Παντελή Σφηνιά
Ο 55χρονος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000 πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά.
 
29-samina-6
 
Η δίκη, οι ποινές και ο Άρειος Πάγος
Οι κατηγορούμενοι για το τραγικό ναυάγιο ήταν επτά και καταδικάστηκαν όλοι με τις κάτωθι ποινές:
 
Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννακής καταδικάσθηκε σε κάθειρξη 11 χρόνων 11 μηνών και 25 ημερών για:
• Διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων (κακούργημα)
 
• Ναυάγιο από αμέλεια
 
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
 
• σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή • μη αυτοπρόσωπη διεύθυνση πλοίου από πλοίαρχο σε πλου με δυσχερή σημεία. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης 16 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών.
Ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Ψυχογιός καταδικάσθηκε σε κάθειρξη 12 χρόνων, 9 μηνών και 25 ημερών για:
 
• διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων (κακούργημα) • ναυάγιο από αμέλεια
 
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
 
• σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 19 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών. Και οι δύο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οδηγήθηκαν στη φυλακή για τη συνέχιση της εκτέλεσης της ποινής τους.
 
Ο ύπαρχος Γιώργος Τριαντάφυλλος καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης 5 ετών και 28 ημερών για:
• διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια
 
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
 
• πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
 
• έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή
 
• εγκατάλειψη πλοίου χωρίς τη συναίνεση πλοιάρχου Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση οκτώ χρόνων, εννέα μηνών και 28 ημερών. Η ποινή του είναι εξαγοράσιμη.
 
Ο Α” μηχανικός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης 7 ετών, πέντε μηνών και 28 ημερών για:
• πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια
 
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
 
• πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
 
• έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 8 χρόνων, 6 μηνών και 28 ημερών. Η ποινή του είναι εξαγοράσιμη.
 
Ο ασυρματιστής Δημήτρης Τσούμας καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 10 μηνών με τριετή αναστολή για:
• Εγκατάλειψη πλοίου χωρίς συναίνεση πλοιάρχου. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 15 μηνών με τριετή αναστολή.
 
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της τότε της πλοιοκτήτριας εταιρείας Νικόλαος Βικάτος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος καταδικάσθηκαν σε ποινή φυλάκισης 2 ετών, 6 μηνών και 2 ημερών για:
 
• Έκθεση κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο Η ποινή τους είναι εξαγοράσιμη ενώ πρωτόδικα είχαν καταδικαστεί σε φυλάκιση 4 χρόνων, τριών μηνών και τριών ημερών.
 
Δέκα χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» ο Άρειος Πάγος αποφάσισε τελεσίδικα ότι τα κατώτερα δικαστήρια που είχαν χειριστεί την υπόθεση έκαναν νομικά σφάλματα ως προς τα αδικήματα που απέδωσαν στους βασικούς κατηγορούμενους, γεγονός που οδηγεί στην ευμενέστερη ποινική μεταχείρισή τους.
 
Η Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου με απόφαση, έκανε δεκτή την εισήγηση του αντεισαγγελέα Αθ. Κονταξή και έκρινε ότι πρέπει να μειωθεί η ποινή του πλοιάρχου Βασ. Γιαννακή και να ανατραπεί η σε βάρος του καταδικαστική απόφαση με την οποία του έχει επιβληθεί κάθειρξη 12 ετών.
 
Το Πενταμελές Εφετείο Πειραιά τον είχε κρίνει ένοχο για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας, αλλά όπως έκρινε ο Άρειος Πάγος, το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ερμήνευσε εσφαλμένα την ποινική νομοθεσία, διότι τα δύο πρώτα αδικήματα απορροφώνται από το τρίτο. Έτσι, η ποινική δίωξη σε βάρος του πλοιάρχου είχε παύσει αφού τα δύο πλημμελήματα για τα οποία είχε καταδικαστεί σε 6 χρόνια και 5 μήνες είχαν παραγραφεί.
 
Αντίθετα, παρέμεινε η ποινή των 5 ετών και 6 μηνών που του επιβλήθηκε για διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας και για τα πλημμελήματα της μη αυτοπρόσωπης διεύθυνσης πλοίου και του ναυαγίου από αμέλεια. Ο ίδιος. Την στιγμή της απόφασης του Αρείου πάγου, ο πλοίαρχος είχε αποφυλακιστεί, αφού είχε εκτίσει το μεγαλύτερο μέρος της ποινής του.
 
 
 
 
 
 
 
 

Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;

 

 

 

 

Περισσότερα ενδιαφέροντα...

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner