Banner
Banner
Σχεδόν το 50% των πρόωρων θανάτων οφείλεται στις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων
01-kausaerio
 
Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ευθύνονταν για το 47% των θανάτων, σύμφωνα με έκθεση, αλλά το ποσοστό αυτό φθάνει στο 66% στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ινδία όπου τα αυτοκίνητα ντίζελ είναι περισσότερα.
 
Η έρευνα διεξήχθη από επιστήμονες του Παγκόσμιου Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT), μιας μκο η οποία αποκάλυψε το «dieselgate», δηλαδή το σκάνδαλο με την Volkswagen, η οποία είχε εγκαταστήσει κρυφό λογισμικό σε 475.000 δίλιτρα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ για να εξαπατά στους ελέγχους για τις εκπομπές καυσαερίων, κάνοντάς τα να φαίνονται πιο καθαρά.
 
 
Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητα είχαν εκπομπές έως και 40 φορές μεγαλύτερες από τα επιτρεπόμενα επίπεδα.
Στη συγκεκριμένη έρευνα συνεργάστηκαν με το ICCT δύο αμερικανικά πανεπιστήμια.

«Η μεγάλη επιβάρυνση για τη δημόσια υγεία από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη υπογραμμίζει την ανάγκη για τη θέσπιση κανόνων παγκοσμίου επιπέδου για τις εκπομπές αλλά και την τήρηση και την επιβολή των κανόνων», δήλωσε ο ένας από τους συγγραφείς της έκθεσης, ο Τζόσουα Μίλερ του ICCT, ο οποίος έκανε έκκληση για επείγουσες ενέργειες ώστε να αντικατασταθούν τα οχήματα με υψηλές εκπομπές.
 
Στην ευρεία αυτή μελέτη οι ερευνητές εξέτασαν τις εκπομπές ρύπων από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία –ντίζελ και συμβατικά– αλλά και από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τα γεωργικά μηχανήματα καθώς και τα μηχανήματα κατασκευαστικών έργων και τις επιπτώσεις που έχουν αυτά στην υγεία του ανθρώπου.
 
Διαπίστωσαν ότι ο παγκόσμιος τομέας μεταφορών ήταν υπεύθυνος για το 11%, δηλαδή για 3,4 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους, ετησίως οι οποίοι οφείλονταν στη μόλυνση από τα αιωρούμενα σωματίδια PM2.5 και από την έκθεση στο τροποσφαιρικό όζον.
 
 
Στις ΗΠΑ 22.000 θάνατοι φέρεται ότι συνδέονται με τη ρύπανση από τις εξατμίσεις, εκ των οποίων το 43% ήταν από πετρελαιοκίνητα οχήματα.
 
Η Ινδία στο μεταξύ κατέγραψε 74.000 πρόωρους θανάτους από τις εξατμίσεις των οχημάτων σε σχέση με 13.000 στη Γερμανία, 7.800 στην Ιταλία και 6.400 στη Γαλλία.
 
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε γενικές γραμμές, η εικόνα ήταν χειρότερη στη Γερμανία με 17 πρόωρους θανάτους ανά 100.000 κατοίκους οφειλόμενους στη ρύπανση από τα μέσα μεταφοράς — τρεις φορές υψηλότερους από τον παγκόσμιο μέσον όρο.
 
Το Μιλάνο, το Τορίνο, η Στουτγάρδη, το Κίεβο, η Κολωνία, το Βερολίνο και το Λονδίνο συγκαταλέγονται στις πόλεις με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων οφειλόμενα στη ρύπανση αυτού του τύπου.
 
Οι συγγραφείς της μελέτης, προειδοποιούν ότι οι εκτιμήσεις τους είναι «συντηρητικές» καθώς στη μελέτη τους δεν έλαβαν υπόψη τους όλους τους τύπους των βλαβερών εκπομπών ρύπων ή των συνδεόμενων με τη ρύπανση ασθενειών.
 
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…

 
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner