
Με τον καιρό πλέον να ανοίγει και τις τιμές των σκαφών να έχουν πέσει αισθητά, αρκετοί θα προστρέξουν να αγοράσουν ένα σκαφάκι. Το μέσο το οποίο λόγω της κρίσης, θα αποτελέσει ιδανική ασπίδα σωτηρίας από τη θλίψη και θα τους οδηγήσει σε μέρη μακρινά και αγαπημένα με τη θαλασσινή αύρα να αναζωογονεί τα πνευμόνια τους.
Ας υποθέσουμε λοιπόν πως διαθέτετε ένα κεφάλαιο από 300,00 € έως 30.000.000,00 € για την αγορά της βάρκας ή του σκάφους σας. Τί εισόδημα θα πρέπει να δηλώνετε ; Πόσο θεωρεί το κράτος την «αντικειμενική δαπάνη» κατοχής βάρκας ;
Η αντικειμενική ετήσια δαπάνη σκαφών αναψυχής έχει από φέτος αλλάξει και διαμορφώνονται όπως παρακάτω:
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΑΧΥΠΛΟΑ & ΜΗ: Εως 5 μέτρα: 4.000,00 € και +2.000,00 για το κάθε επιπλέον μέτρο.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ Η ΜΙΚΤΑ ΣΚΑΦΗ ΜΕ ΧΩΡΟ ΕΝΔΙΑΙΤΗΣΗΣ*: Μέχρι 7 μέτρα: 12.000,00 €
Από 7 έως 10 μέτρα: 12.000,00 € + 3.000,00 € για κάθε επιπλέον μέτρο.
Από 10 έως 12 μέτρα: 21.000,00 € + 7.500,00 € για κάθε επιπλέον.
Από 12 έως 15 μέτρα: 36.000,00 € + 15.000,00 € για κάθε επιπλέον.
Από 15 έως 18 μέτρα: 81.000,00 € + 22.500,00 € για κάθε επιπλέον.
Από 18 έως 22 μέτρα: 148.500,00 € + 30.000,00 € για κάθε επιπλέον.
Από 22 και επάνω… : 268.500,00 € + 50.000,00 € για κάθε επιπλέον μέτρο.

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ: -50% για ιστιοφόρα.
-50% για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση».
-15% για σκάφη παλαιότητας από 5 έως 10 έτη.
-30% για σκάφη παλιότητας άνω των 10 ετών.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: •Για σκάφη με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στις παραπάνω δαπάνες προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος.
•Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη.
•Τέλος, αναγνωρίζεται η ακινησία** για τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης ( για την απόδειξη του χρόνου ακινησίας πρέπει να συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής για το ακριβές χρονικό διάστημα που θα προκύπτει από τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σε σχετικό βιβλίο που θα τηρείται από αυτή).
ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ:
*Χώροι ενδιαίτησης. Οι κλειστοί χώροι διαμονής, σίτισης και υγιεινής του πλοίου ονομάζονται χώροι ενδιαίτησης. Πλοίο αναψυχής ορίζεται κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων, το οποίο, είτε διαθέτει είτε όχι χώρους ενδιαίτησης, έχει τη δυνατότητα, από τη γενική κατασκευή του, να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης.
**Ακινησία σκάφους. Για τη μείωση της αντικειμενικής δαπάνης ιδιωτικών σκαφών, ο κάτοχος μπορεί να δηλώσει την ακινησία του για όσο διάστημα επιθυμεί. Εάν υποθέσουμε λοιπόν πως δηλώσει στην αρμόδια λιμενική αρχή πως για 6 μήνες θα το έχει σε ακινησία και δε θα πραγματοποιήσει κανένα απόπλου, τότε τα τεκμήρια μειώνονται κατά 50% !!!
Η ελληνική πατέντα των τεκμηρίων, σίγουρα αποτελεί ίσως το ποιο άδικο μέτρο, το οποίο παράλληλα φωτογραφίζει την ανικανότητα του κράτους να πατάξει τη φοροδιαφυγή.
Από τη στιγμή που ο κάτοχος σκάφους έχει καλύψει το πόθεν έσχες και το έχει δικαιολογήσει, ακόμα δε μπορώ να καταλάβω τί νόημα (πέραν του εισπρακτικού χαρακτήρα) έχει το συγκεκριμένο μέτρο.
Άλλωστε όσον αφορά στην αντικειμενική ετήσια δαπάνη σκαφών αναψυχής, το καλό μας κράτος ήδη μας τα έχει πάρει και με το παραπάνω, όταν η βενζίνη έχει πάει στα 2,00 € εκ των οποίων τα 2/3 αφορούν φόρους οι οποίοι καταλήγουν στα ταμεία του !!!
Επίσης, εάν λάβουμε υπόψη και το γεγονός πως η μικρομεσαία τάξη η οποία μπορούσε να αποκτήσει εύκολα τα προηγούμενα χρόνια ένα σκάφος έως 7-8 μέτρα, σήμερα απλά δεν υφίσταται , η απορία μου για το πόσο ανεγκέφαλοι είναι αυτοί που μας κυβερνούν για τα μέτρα που σκαρφίζονται, διογκώνεται σε επικίνδυνο βαθμό.
Βέβαια θα μου πείτε και με το δίκιο σας: Μην τα βάζεις με ηλίθιους. Είναι βέβαιο ότι θα σε ρίξουν στο επίπεδο τους και θα σε νικήσουν λόγω εμπειρίας !!!
Αναρωτιέται ακόμα κανείς το λόγο, που αρκετοί ιδιοκτήτες σκαφών, τα δηλώνουν με ξένη σημαία ; Ελλάς το μεγαλείο σου. Η μάλλον των… ηλιθίων σου !!!
Παναγιώτης Μερεντίτης.
Επιστροφή στην ενότητα ενδιαφέροντα
|