ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΖΑΧΑΡΟΤΕΥΤΛΑ ΚΑΙ ΑΧΥΡΟ |
Tuesday, 04 March 2014 20:48 |
![]() Είναι δυνατόν να κατασκευάσει κάποιος ελαστικά αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας ζαχαρότευτλα, άχυρο και ξύλο ;
Όσο παράξενο και εάν ακούγεται, η Michelin η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ελαστικών, ανακοίνωσε πρόσφατα το μεγαλόπνοο οικολογικό σχέδιο της.
Το πρόγραμμα, που ονομάζεται Bio Butterfly, προβλέπει την ανέγερση μιας πιλοτικής μονάδας και θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το δημόσιο ερευνητικό κέντρο IFP Energies nouvelles και τη θυγατρική του εταιρεία Axens.
Στην υλοποίηση του προγράμματος θα συνδράμει και η Υπηρεσία Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Γαλλίας με χρηματοδότηση ύψους 14,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα επόμενα οκτώ χρόνια υπολογίζεται στα 52 εκατομμύρια ευρώ.Για την παραγωγή των ελαστικών σήμερα η Michelin χρησιμοποιεί φυσικό και συνθετικό ελαστικό.
Το κύριο συστατικό του συνθετικού ελαστικού είναι το βουταδιένιο, ένα υποπροϊόν πετρελαίου, που σταδιακά εξαντλείται με αποτέλεσμα ως το 2020 να παρουσιαστούν σοβαρές ελλείψεις.
Το πρόβλημα οφείλεται εν μέρει στην αύξηση της ζήτησης για σχιστολιθικό αέριο, το οποίο μονοπωλεί πλέον το ενδιαφέρον των επιστημόνων με αποτέλεσμα το πετρέλαιο να παραγκωνίζεται.Έτσι, τα αποθέματα σύντομα δεν θα αρκούν να καλύψουν τη ζήτηση για βουταδιένιο, η οποία παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 4% ετησίως.
Βάσει του σχεδίου το πρόγραμμα για τη δημιουργία οργανικών ελαστικών θα ξεκινήσει με την επεξεργασία οργανικής ύλης από απόβλητα.
Η βιομάζα θα υφίσταται ζύμωση για την ανάκτηση της αλκοόλης και την παραγωγή του τελικού προϊόντος, ενός είδους βιο-βουταδιενίου.
Αυτό που απομένει να διαπιστωθεί είναι αν η διαδικασία είναι τεχνικά εφικτή και ανταγωνιστική.Δεδομένου ότι η πρόκληση που αντιμετωπίζουν είναι κοινή, οι ανταγωνιστικές εταιρείες της Michelin, όπως η Bridgestone, αλλά και χημικές βιομηχανίες, ήδη ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση του βουταδιενίου.
|