Διαφήμιση
Ελικόπτερο συνετρίβη στην Κίναρο. Προκλητικές κινήσεις από Τουρκία
Πέμπτη, 11 Φεβρουάριος 2016 09:00
11-elikoptero 
 
Update 12/02/2016:

Εντοπίστηκε η σορός του κυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου Agusta Bell, Αναστασίου Τουλίτση, που αγνοούνταν από χθες.

Η σορός βρέθηκε στη στεριά,σε δύσβατο σημείο, κοντά στην περιοχή με τα άψυχα σώματα του υποπλοιάρχου Αναστασίου Πανανά και του ανθυπασπιστή Ελευθερίου Ευαγγέλου.

.......................................................................
 
Update: Εως τώρα έχουν βρεθεί οι σωροί τω δυο εκ των τριών πιλότων.
 
.......................................................................
 
Στρατιωτικό ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού συνετρίβη  στην Κίναρο, χωρίς να έχει αναφερθεί από τους πιλότους πριν τη συντριβή κάποιο τεχνικό πρόβλημα.

Το ελικόπτερο είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, στο πλαίσιο της άσκησης ΑΣΤΡΑΠΗ 2/16, για την εκτέλεση τακτικού παιγνίου, όταν στις 2:45 τα ξημερώματα χάθηκε το ίχνος του, η επαφή του με τα ραντάρ και οι επικοινωνίες.

Στις 4:40 τα ξημερώματα εντοπίσθηκε θερμικό ίχνος του, από τις θερμικές κάμερες των ελικοπτέρων Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού και του Σούπερ Πούμα της Πολεμικής Αεροπορίας, βορειοδυτικά της Κινάρου. Στις 7:01 το πρωί εντοπίσθηκαν συντρίμμια του ελικοπτέρου.

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ανέφερε ότι δεν υπήρχε καμία ενημέρωση από το ελικόπτερο πριν από την εξαφάνισή του απο τα ραντάρ για τυχόν πρόβλημα. Δεν ακούστηκε τίποτε, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διευκρίνισε ότι είναι συνεχής η παρακολούθηση των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού από τα πλοία, ανέφερε ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ φυσιολογικές (νοτιοδυτικός άνεμος 5-6 μποφόρ ύψος κύματος 1,5 μέτρα) και επισήμανε ότι τα ελικόπτερα αυτά έχουν εξαιρετικές δυνατότητες.

Το ΑΒ-212 πετούσε σε ύψος 390 ποδιών όταν χάθηκε από τα ραντάρ και τα ονόματα των μελών του ελικοπτέρου για τους οποίους έχουν ενημερωθεί οι οικείοι τους είναι ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης κυβερνήτης, ο υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανάς συγκυβερνήτης και ο ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου Ναυτίλος.

Στις συνεχιζόμενες έρευνες συμμετέχουν ομάδα των υποβρυχίων καταστροφών, η 1η Μοίρα της ειδικής δύναμης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΜΕΕΔ), τμήμα αλεξιπτωτιστών του Στρατού Ξηράς και τμήμα της ΕΜΑΚ.

Να θυμίσουμε πως και στο χαμό των πιλότων στα Ιμια, το ελικόπτερο ήταν επίσης Agusta Bell, τα οποία τα διαθέτει στις δυνάμεις του το πολεμικό ναυτικό από το 1979.

Τα χαρακτηριστικά του ελικοπτέρου
Το Ε/Π AB212 έχει κατασκευαστεί από την εταιρία Agusta, έχει δύο κινητήρες, διπτέρυγο κύριο στροφείο, Dipping Sonar, Radar, FLIR, αυτόματο σύστημα σταθεροποίησης πτήσης (ASE), αυτόματο σύστημα σταθεροποίησης σε αιώρηση (AATH), βαρούλκο ανέλκυσης (Hoist), πρότυπο τακτικό σύστημα OCTOPUS κατασκευασμένο εξολοκλήρου από προσωπικό ΜΕΝ 1. Βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης η ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος μετάδοσης εικόνας επιφανείας (DATALINK), επίσης κατασκευασμένο από προσωπικό ΜΕΝ

Τουρκικές προκλήσεις
Από την πρώτη ώρα που ξεκίνησαν οι έρευνες διάσωσης από ελληνικά εναέρια και πλωτά μέσα, οι Τούρκοι εξέδωσαν ΝΟΤΑΜ απαγορεύοντας την προσέγγιση των σωστικών συνεργείων στη θαλάσσια περιοχή και διεκδικώντας να αναλάβουν εκείνοι την επιχείρηση εντοπισμού του ελικοπτέρου και του τριμελούς πληρώματος.
 
Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, υποβάθμισε το γεγονός, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για συνήθη τακτική της Τουρκίας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση