Χωρίς υποχρέωση ασφάλισης τα μη ταχύπλοα μηχανοκίνητα σκάφη. Ποιό σκάφος θεωρείται ταχύπλοο |
Saturday, 28 April 2018 13:44 |
![]() Αγόρασα μια μικρή βαρκούλα.
Πρέπει να την ασφαλίσω ;
Χωρίς υποχρέωση ασφάλισης, τα ιδιωτικά, μη ταχύπλοα μηχανοκίνητα σκάφη.
Bάσει τροποποίησης του κανονισμού, τρεις μήνες μετά τη δημοσιέυση σε ΦΕΚ και ισχύ του νόμου 4256 που όριζε πως όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη, οφείλουν να είναι ασφαλισμένα, πλέον ο νόμος ρητά ορίζει, πως δεν έχουν υποχρέωση ασφαλιστικής κάλυψης, τα ιδιωτικά μη ταχύπλοα σκάφη.
Αν και η προπέλα ενός σκάφους, αποτελεί σε περίπτωση ατυχήματος φονικό όπλο ( μια προπέλα μηχανής 25 hp πολύ εύκολα μπορεί να διαμελίσει ανθρώπινο σώμα ), ο νομοθέτης έχει διαφορετική άποψη...
![]() Ετσι λοιπόν:
Το άρθρο 14, παράγραφος 4 εδ. α του νόμου 4256 στις 14/04/2014 έχει τροποποιηθεί δυνάμει του άρθρου 55 παρ. 2 εδ. στ' του νόμου 4276/2014 (ΦΕΚ Α' 155/30.07.2014), το οποίο ορίζει πως:
στ. Στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 14 η φράση «,των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους» αντικαθίσταται από τη φράση «και των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων του Πρώτου Μέρους».
…………………………………………………………….
Οπότε ισχύει:
Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής και των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου, καθώς και των μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα, επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα.
…………………………………………………………….
ΦΕΚ / νόμοι:
…………………………………………………………….
Ποιο σκάφος θεωρείται ταχύπλοο:
Σύμφωνα με το άρθρο 2 παργ. 1 του παραπάνω Γ.Κ.Λ.: «Ταχύπλοο ή ταχυκίνητο σκάφος είναι κάθε μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής το οποίο είναι ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθώνεται ή χρησιμοποιείται από τον εκμισθωτή και:
α) ανεξάρτητα από τον τύπο ή και το υλικό κατασκευής του φέρει
– εξωλέμβια μηχανή συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή
– εσω / εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
– εσωλέμβια πετρελαιομηχανή πάνω από 70 ΗΡ ή
β) είναι πνευστού τύπου (φουσκωτό) στο σύνολό του ή μέρος αυτού ή ανεξάρτητα από το υλικό κατασκευής του είναι διπλής ή πολλαπλής γάστρας ή γάστρας τύπου V και φέρει
– εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ ή
– εσω / εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
– εσωλέμβια πετρελαιομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 50 ΗΡ ή
γ) ανεξάρτητα από τον τύπο ή το υλικό κατασκευής του φέρει μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ και έχει σύστημα πρόωσης με υδραυλική αντίδραση (water iet).
Ταχύπλοο επίσης θεωρείται το θαλάσσιο μοτοποδήλατο και το HOVER CRAFT, η έννοια των οποίων δίνεται στον παρόντα ( νοείται ο αριθ. 20, όπως ισχύει) Γενικό Κανονισμό Λιμένα.
Δεν θεωρείται ταχύπλοο το ξύλινο σκάφος, που φέρει εσωλέμβια μηχανή, τύπων παραδοσιακών όπως των τύπων «τσερνίκι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τρεχαντήρι», «λίμπερτυ», «κούντουλα», «υδραίικο» και όποιο άλλο σκάφος συναφούς συγγενούς τύπου εγκρίνεται από τη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας».
Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;
|