Διαφήμιση
Διαφήμιση
Αύξηση για τα βιολογικά παγκοσμίως. Στατιστικά στοιχεία για την αγορά των βιολογικών
Δευτέρα, 14 Ιανουάριος 2019 18:30
 
14-biologika-stat 
 
Αύξηση για τα βιολογικά παγκοσμίως. Στατιστικά στοιχεία για την αγορά των βιολογικών
 
Τα βιολογικά προϊόντα, απαλλαγμένα από χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, αποτελούν μονόδρομο για μια υγιεινή διατροφή.
 
Πλέον αυτή η τάση, ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, αποτυπώνεται και στην αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, με αύξηση τζίρου και καλλιεργημένων εκτάσεων.
 
Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τη χώρα μας, ακόμα και στην Ελλάδα της κρίσης, τα βιολογικά προϊόντα φαίνεται να αντέχουν, γεγονός αποδεικνύεται και από τη μεγάλη κινητικότητα που παρατηρείται τελευταία, με μεγάλες αλυσίδες βιολογικών καταστημάτων, που συνεχώς πολλαπλασιάζονται, αλλά και την εμφάνιση στο ράφι, αρκετών βιολογικών τροφίμων, ακόμα και στο πιο μικρό παντοπωλείο ή super market, πέραν των εξειδικευμένων βιολογικών καταστημάτων, που εκεί υπάρχει τεράστια ποικιλία σε βιολογικά τρόφιμα, καλλυντικά, απορρυπαντικά και ότι άλλο βάλει ο νους και του πιο απαιτητικού καταναλωτή.  
 
 
organic-life
 
 
Ειδικά τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα και στον πρωτογενή τομέα, αφού και λόγω των επιδοτήσεων, πολλοί οι νέοι κυρίως αγρότες, που επενδύουν στα βιολογικά.
 
Βέβαια, οφείλουμε να επισημάνουμε, πως παρά τη φαινομενική ανάπτυξη, στην πραγματική οικονομία, υπάρχει μεγάλη έλλειψη ρευστότητας στη χώρα μας, απόρροια μεταξύ των άλλων και της δυσβάσταχτης φορολογίας, που καταστρέφει την επιχειρηματικότητα.    
 
Όπως αναφέρει το ypaithros.gr, σύμφωνα με τα στοιχεία του ινστιτούτου FIBL, αυξήθηκαν τόσο οι εκτάσεις του βιολογικού πρωτογενούς τομέα, όσο και η αξία των προϊόντων που αγόρασαν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές.
 
Συγκεκριμένα, οι βιολογικές εκτάσεις ανήλθαν σε 121 εκατ. στρ., αυξημένες κατά 8,2% σε σύγκριση με το 2015, ενώ η αγορά διευρύνθηκε στα 30,7 δισ. ευρώ (+12%) στην ΕΕ και στα 33,5 δισ. σε όλη την Ευρώπη.
 
Η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην ΕΕ ανήλθε σε 61 ευρώ κατά μέσο όρο. «Στην παρούσα φάση, η παραγωγή αυξάνεται ταχύτερα σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, συνεπώς υπάρχει δυνατότητα να ανταποκριθεί στην ταχύτερα από ποτέ διευρυνόμενη ζήτηση», συμπεραίνει το FIBL.
 
Η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία ήταν το 2016 οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή βιολογικών προϊόντων σε απόλυτα νούμερα, ενώ η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία έκαναν το 2017 τους μεγαλύτερους τζίρους με 10 δισ., 7,9 δισ. και 3,2 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
 
Τον τέταρτο μεγαλύτερο τζίρο στην αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ευρώπη κατέγραψε πέρσι η Ελβετία, στα 2,44 δισ. ευρώ περίπου, όπου οι καταναλωτές της ξόδεψαν 274 ευρώ κατά κεφαλή για αγορά βιολογικών, με πρώτα στις προτιμήσεις τους τα αυγά και τα κηπευτικά
 
Οι τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά βιολογικών
Η ενίσχυση της θέσης των αλυσίδων λιανεμπορίου μεταξύ των καναλιών διάθεσης βιολογικών προϊόντων καταγράφεται ως κυρίαρχη τάση σε πολλές χώρες, σύμφωνα με την τελευταία σχετική μελέτη του FIBL. Ταυτόχρονα, όμως, με μικρότερους ρυθμούς, αυξητικούς ωστόσο, ενδυναμώνουν την παρουσία τους και τα εξειδικευμένα καταστήματα.
 
Από χώρα σε χώρα διαφοροποιείται η απόσταση ανάμεσα στους τζίρους που πραγματοποιούνται στα γενικά καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα εξειδικευμένα.
 
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, στη Γαλλία τα καταστήματα του γενικού λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ) έκαναν πωλήσεις βιολογικών προϊόντων αξίας 3,65 δισ. ευρώ και τα εξειδικευμένα καταστήματα 2,87 δισ. ευρώ, όταν στη Δανία –όπου τα βιολογικά κατέχουν το 9,7% της αγοράς τροφίμων– τα σούπερ μάρκετ πραγματοποίησαν τζίρους από βιολογικά 1,5 δισ. ευρώ και τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης μόλις 81 εκατ. ευρώ.
 
 
Στην Ελβετία τα αντίστοιχα νούμερα πέρσι ήταν 2 δισ. ευρώ για τα σούπερ μάρκετ και 247 εκατ. για τα εξειδικευμένα καταστήματα.
 
Άλλες τάσεις που επισημαίνονται επιγραμματικά στον τομέα της διάθεσης βιολογικών προϊόντων είναι:
 
-Οι συνεργασίες ανάμεσα σε λιανέμπορους και καταστήματα discount γίνονται όλο και συχνότερες. Π.χ. στη Γερμανία Lidl με Bioland, αλλά και Real με Demeter.
 
-Παρατηρούνται ενδιαφέροντα παραδείγματα συνεργασιών μεταξύ λιανεμπορίου και οργανισμών βιολογικών προϊόντων.
 
-Όλο και περισσότερο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαφοροποιούνται μεταξύ τους.
 
Η τροφοδοσία (catering) και οι υπηρεσίες φαγητού αποκτούν μεγαλύτερη σημασία ως κανάλι διάθεσης βιολογικών. Ενδεικτικά, στη Δανία διαθέτει το 14,6% της εγχώριας «κατανάλωσης», και χαρακτηρίζεται ως ένα καλό παράδειγμα διερεύνησης των καναλιών διάθεσης τέτοιων προϊόντων, στην Ιταλία το 13,2%, στην Αυστρία το 5,6% και στη Γαλλία το 5,4%.
 
Το παγκόσμιο κάδρο της καλλιέργειας βιολογικών το 2016 (τελευταία στοιχεία FIBL & IFOAM – Organics International):
-578 εκατ. στρέμματα με βιολογικές καλλιέργειες, σε 178 χώρες. Περισσότερα από τα 2/3 της αγροτικής γης, τα 380 εκατ. είναι βοσκότοποι (+16,5% σε σύγκριση με το 2015), 106 εκατ. στρ., ποσοστό 18%, αποτελούν αροτραίες καλλιέργειες (+6,3%), 45 εκατ. εκτάρια, ποσοστό 8% είναι μόνιμες καλλιέργειες.
 
-Οι βιολογικές καλλιέργειες καλύπτουν το 1,2% των συνολικών καλλιεργούμενων εκτάσεων. Οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό στην επικράτειά τους είναι το Λιχτενστάιν (37,7%), η Γαλλική Πολυνησία (31,3%) και η Σαμόα (22,4%).
 
-2,7 εκατ. παραγωγοί (το 1999, οι καλλιεργητές βιολογικών προϊόντων ήταν μόλις 200.000).
 
-Περίπου 90 δισ. δολάρια (ή περισσότερο από 80 δισ. ευρώ) η αξία της αγοράς βιολογικών (το 2000 ήταν 17,9 δισ. δολάρια).
 
Οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη αξία της αγοράς βιολογικών με 38,9 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η Γερμανία με 10,5 δισ. και τρίτη η Γαλλία με 7,5 δισ. ευρώ.
 
-Η Ελβετία εμφανίζει την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση, με 274 ευρώ, και ακολούθως οι Δανία (227 ευρώ) και Σουηδία (197 ευρώ).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;

 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.