Πως η καραντίνα εκτόξευσε τα βιολογικά. Οι παράγοντες που τόνωσαν την αγορά |
Πέμπτη, 20 Οκτώβριος 2022 14:39 |
![]() Μεγάλη η άνοδος των βιολογικών στην καραντίνα. Οι παράγοντες που τόνωσαν την αγορά
Μεγάλη ήταν η αύξηση τζίρου των βιολογικών προϊόντων, την περίοδο του εγκλεισμού και της καραντίνας, αν και αυτή η τάση δε συνεχίστηκε στους επόμενους μήνες.
Ο OrganicLifeμίλησε με δεκάδες παράγοντες της αγοράς και στη συντριπτική τους πλειοψηφία, σχεδόν όλοι νοσταλγούν εκείνη την περίοδο, όσον αφορά την τεράστια ζήτηση που παρουσίασαν τα βιολογικά προϊόντα.
Οι κυριότεροι παράγοντες που ευνόησαν τα βιολογικά :
Αύξηση καταθέσεων / τόνωση αγοραστικής δύναμης καταναλωτή
Όταν κάποιος δε βγαίνει από το σπίτι, το μόνο σίγουρο, είναι πως εξοικονομεί χρήματα. Την περίοδο εκείνη, παρουσιάστηκε αύξηση των τραπεζικών καταθέσεων, με αποτέλεσμα την τόνωση της αγοραστικής δύναμης, συγκεκριμένης μερίδας του καταναλωτικού κοινού. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα για ποιοτικότερες και υγιεινότερες διατροφικές επιλογές.
Οι επιστρεπτέες προκαταβολές ( για όσους τουλάχιστον τις έλαβαν ), συνέβαλαν στην αύξηση των καταθέσεων, ενώ παράλληλα εξοικονομήθηκαν αρκετά ποσά, από τα χρήματα που θα δαπανούνταν για διασκέδαση, έξοδα μετακινήσεων και αγορά καυσίμου. Μεγάλη μερίδα εργαζόταν από το σπίτι και γενικότερα λόγω lockdown, δε μπορούσε κάποιος να μετακινηθεί και να ταξιδέψει, άρα δεν αγόραζε καύσιμα…
![]() Θρεπτική αξία βιολογικών / τόνωση οργανισμού
Ειδικά σε περιόδους πανδημίας ή γενικότερα ιώσεων, ο οργανισμός χρειάζεται θρεπτικά συστατικά και τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Τα βιολογικά τρόφιμα έχει αποδεχτεί πως είναι θρεπτικότερα, έτσι λοιπόν πολλοί ήταν οι καταναλωτές που τα προτίμησαν.
Τα βιολογικά διέξοδος για ποιότητα ζωής…
Ο εγκλεισμός στα σπίτια, με κλειστά τα κέντρα διασκέδασης, τα θέατρα, την εστίαση κλπ, δημιούργησαν την ανάγκη για ποιότητα ζωής, έστω σε αυτές τις δύσκολες για τη ψυχολογία συνθήκες. Μοναδική διέξοδος λοιπόν, αποτέλεσε ένα ποιοτικό και εύγεστο σπιτικό φαγητό, με μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών να επιλέγει βιολογικές πρώτες ύλες.
Ευελιξία βιολογικών καταστημάτων και e-shops
Τα καταστήματα βιολογικών, ως στοχευμένα σημεία πώλησης σε συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό, εδώ και χρόνια είχαν αποκτήσει μεγάλη ευελιξία. Η συντριπτική πλειοψηφία των βιολογικών καταστημάτων, διέθετε και e-shopή είχε ήδη αναπτύξει το delivery, εδώ και αρκετά χρόνια πίσω.
Toγεγονός αυτό, ευνόησε αισθητά τα καταστήματα βιολογικών, αφού τα υπόλοιπα μικρά καταστήματα συμβατικών άργησαν να αποκτήσουν αυτές τις υποδομές, ενώ τα μεγάλα supermarket, λόγω της μεγάλης ζήτησης, είχαν τεράστιες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, με αποτέλεσμα αρκετοί να προτιμούν τα βιολογικά καταστήματα και eshop.
Αποτρεπτικές οι μεγάλες ουρές στα supermarket
Εκείνη την περίοδο, όλοι μας θυμόμαστε τις μεγάλες ουρές στα supermarket, τα οποία εξυπηρετούσαν συγκεκριμένο αριθμό πελατών.
Την ίδια στιγμή, ένα κατάστημα βιολογικών, δεν παρουσίαζε τόσο μεγάλες ουρές και μεγάλους χρόνους αναμονής, οπότε προτιμήθηκε από πολλούς αυτή η διέξοδος.
Δεν ήταν μόνο ελληνικό φαινόμενο
Η άνοδος της κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων, δεν παρατηρήθηκε μόνο στη χώρα μας, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε βιολογικά φρούτα και λαχανικά της τάξεως του 12%.
Στην Ισπανία, το βιολογικό ελαιόλαδο αύξησε κατά 40% τις πωλήσεις του.
Παναγιώτης Μερεντίτης / Organic Life
Περισσότερα βιολογικά νέα...
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…
|