Διαφήμιση
Διαφήμιση
ΠΩΣ ΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΑΓΟΡΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Τρίτη, 04 Μάρτιος 2014 14:18
04-viologika
 
Αύξηση 2,7% έναντι του 2011, σημείωσαν οι καλλιεργούμενες εκτάσεις βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία στα 10, 43 εκατ. στρέμματα γης το 2012, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 6,3% του συνόλου της καλλιεργούμενης γης, σύμφωνα με τη Χριστίνα Στεφανίδου Σύμβουλος ΟEΥ Α’ από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο.
 
Σύμφωνα με δημοσίευμα στο agronews.grο αριθμός των εταιρειών που παρήγαγαν βιολογικά προϊόντα το 2012 ανήλθε σε 23.096 (αύξηση 2,6% έναντι του 2011). Στη Γερμανία η πλειονότητα των εταιρειών παραγωγής βιολογικών προϊόντων είναι οργανωμένες σε συνδέσμους (Bioland, Demeter, Naturland, Biokreis, Biopark, Ecoland, Ecovin, Gaea, Okohoefe), τα μέλη των οποίων κατέχουν το 68,3% της βιολογικά χρησιμοποιούμενης γης.
 
Συνολικά οι εταιρείες παραγωγής βιολογικών προϊόντων αντιστοιχούν στο 8% του συνόλου των εταιρειών παραγωγής αγροτικών προϊόντων. To μέσο μέγεθος γης των εν λόγω εταιρειών ανερχόταν σε 58,8 εκτάρια.
 
Τα έσοδα των παραγωγών βιολογικών προϊόντων το 2011, παρουσίασαν αύξηση κατά 7% έναντι του 2010 (κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών παραγωγού και της ζήτησης) και ανήλθαν σε 1,39 δις ευρώ.
 
Τα έσοδα των βιολογικών μονάδων αντιστοιχούσαν στο 1/5 του συνολικού κύκλου πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων. Τα βιολογικά φρούτα, λαχανικά και πατάτες συνεισέφεραν το 24% των εσόδων. Η ίδια κατάσταση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2012.
 
Ο κύκλος πωλήσεων βιολογικών τροφίμων το 2012 στη Γερμανία, ανήλθε σε 7 δισ. ευρώ (+6% έναντι του 2011). Το μερίδιο του κύκλου πωλήσεων βιολογικών τροφίμων επί του κύκλου πωλήσεων των τροφίμων ανήλθε σε 3,9% (από 3,7% το 2011).
 
Προϊόντα με αύξηση κύκλου πωλήσεων άνω του 10% το 2012 ήταν το κρέας, κονσέρβες, ψάρι, δημητριακά
Το 31% του κύκλου πωλήσεων βιολογικών τροφίμων προήλθε από τα εξειδικευμένα καταστήματα βιολογικών προϊόντων (αύξηση των πωλήσεων τους κατά 7,6%), το 50% από καταστήματα λιανεμπορίου (αύξηση των πωλήσεων τους κατά 6%) και 19% από άλλα καταστήματα (πχ. αρτοπωλεία, κρεοπωλεία τα οποία αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 4%)κλπ).
 
Το 2011 σύμφωνα με μελέτη του ΑΜΙ, η Γερμανία εισήγαγε βιολογικά σιτηρά (15%), καρότα (48%), ντομάτες (80%), πάπρικα (90%), μήλα (50%, γάλα για πόση (32%), βούτυρο (26%).
 
Οι σημαντικότερες χώρες εισαγωγής το 2011 ήταν για τα σιτηρά η Ιταλία, Ρωσία, Καζακστάν, Ρουμανία, Σλοβακία, για τις πατάτες το Ισραήλ, Αίγυπτος και Αυστρία, για καρότα, κρεμμύδια και αυγά η Ολλανδία, για φρούτα και λαχανικά η Ισπανία, Ιταλία, και για πάπρικα - τομάτες το Ισραήλ.
 
Οσον αφορά στο βιολογικό κρασί το 2011 πραγματοποιήθηκε έρευνα μεταξύ 600 καταναλωτών σε 6 γερμανικές πόλεις. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα ήταν ότι η μέση μηνιαία κατανάλωση κρασιού ήταν 2,5 λίτρα εκ της οποίας το 50% αφορούσε σε βιολογικό κρασί.
 
Βιολογικό κρασί για τους καταναλωτές σήμαινε σε ποσοστό 54% «χαμηλή περιεκτικότητα σε χημικά», σε ποσοστό 31% «καλύτερη γεύση - προστασία περιβάλλοντος - αειφορία», σε ποσοστό 7% «πολύ υψηλή τιμή» και σε ποσοστό 4% «κακή γεύση».
 
Οι καταναλωτές θα αγόραζαν περισσότερο βιολογικό κρασί αν υπήρχε μεγαλύτερη προσφορά (37% των απαντήσεων), αν η τιμή ήταν χαμηλότερη (32%), και αν η γεύση ήταν καλύτερη (30%).
 
Οι καταναλωτές προτιμούσαν περισσότερο τα βιολογικά κρασιά από τη Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία. Οι τιμές που πλήρωσαν οι καταναλωτές για βιολογικό λευκό και κόκκινο κρασί κυμάνθηκαν από 4,99 – 6,99 ευρώ ανά λίτρο.
 
Οσον αφορά στις βιολογικές ζωοτροφές (από το 2015 η εκτροφή ζώων για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων οφείλει να είναι 100% βιολογική) αναμένεται περαιτέρω αύξηση της ζήτησης εξαιτίας και της αύξησης του εν λόγω ζωικού κεφαλαίου.
 
Η Γερμανία προσπαθεί να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών προερχόμενο από την τοπική παραγωγή, για λόγους στήριξης του εισοδήματος των γεωργών. Από την εν λόγω αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης θα ωφεληθούν και οι εισαγωγές.
 
Aπό έρευνα του 2012, έχει διαφανεί η σύγκρουση μεταξύ των χρήσεων γης για βιολογική και ενεργειακή χρήση. Οσο αυξάνουν οι τιμές μίσθωσης γης για την καλλιέργεια φυτών με σκοπό την παραγωγή ενέργειας από βιοαέριο τόσο μειώνεται το ποσοστό της χρησιμοποιούμενης γης για βιολογική καλλιέργεια.
 
Μόνη εξαίρεση αποτελούν η Βαυαρία και Βάδη Βυρτεμβέρη, στις οποίες παρατηρείται αύξηση τόσο στις εκτάσεις γης για βιολογική καλλιέργεια όσο και στις τιμές μίσθωσης γης για ενεργειακή χρήση.
 
Η αναμενόμενη αύξηση των μονάδων παραγωγής βιοαερίου εκτιμάται ότι θα πιέσει περισσότερο τις εκτάσεις γης για βιολογική καλλιέργεια.
 
Η ευρωπαϊκή αγορά βιολογικών προϊόντων το 2012 αυξήθηκε κατά 6% και εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε σε 22,8 δις ευρώ. Η Γερμανία ήταν η αγορά με τον υψηλότερο κύκλο πωλήσεων (7,04 δις ευρώ) στην Ευρώπη και ακολουθεί η Γαλλία (3,76 δις ευρώ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (1,88 δις ευρώ).
 
Στις Η.Π.Α. ο κύκλος πωλήσεων ανήλθε σε 29,22 δις ευρώ (αύξηση +9,4%). Στην Ελλάδα ο κύκλος πωλήσεων εκτιμάται σε 58 εκ. ευρώ (στοιχεία 2006).
 
Η κατά κεφαλή κατανάλωση βιολογικών προϊόντων στην Ελβετία ήταν 177 ευρώ, στη Δανία 162 ευρώ, στην Αυστρία 127 ευρώ και στη Γερμανία 81 ευρώ. Παρατηρείται πως ενώ η γερμανική κατά κεφαλή κατανάλωση είναι χαμηλή, συνολικά η γερμανική κατανάλωση είναι η υψηλότερη στην Ευρώπη.
 
Η κατά κεφαλή κατανάλωση στις ΗΠΑ ανήλθε σε 67 ευρώ και είναι σαφώς υψηλότερη της μέσης ευρωπαϊκής κατά κεφαλή κατανάλωσης (39 ευρώ). Τα στοιχεία για την Ελλάδα αφορούν το 2006 με κατά κεφαλή κατανάλωση 5,1 ευρώ.
 
Συμπερασματικά η αγορά βιολογικών προϊόντων εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται κυρίως λόγω της ευαισθητοποίησης του Γερμανού καταναλωτή σε θέματα διατροφής και υγείας, ο οποίος είναι διατεθειμένος, σύμφωνα με έρευνες, να πληρώσει υψηλότερη τιμή, εφόσον πεισθεί για την αυθεντικότητα, την τοπική προέλευση, τη σήμανση του προϊόντος με τo χαρακτηριστικό «Fairness», τη προστασία του περιβάλλοντος, τη φροντισμένη εκτροφή του ζώου, τη γεύση, φρεσκάδα και τη συμβολή του βιολογικού προϊόντος στην υγεία του.
 
Το 2012 παρατηρήθηκε μεγάλη ζήτηση για βιολογικά προϊόντα εγχώριας παραγωγής, η οποία όμως δεν επαρκεί, αφού η ένταξη νέων εκτάσεων γης για βιολογική παραγωγή γίνεται με αργούς ρυθμούς. Η συνολική ζήτηση για βιολογικά προϊόντα εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί και θα καλυφθεί από αυξανόμενες εισαγωγές.
 
Από το 2015 η υποχρέωση εκτροφής των ζώων που εκρέφονται για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων, αναμένεται να πιέσει ανοδικά τις εισαγωγές βιολογικών ζωοτροφών.
 
Τα παραπάνω στοιχεία σηματοδοτούν μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα. Τα εκ φύσεως χαρακτηριστικά των ελληνικών βιολογικών προϊόντων είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες της γερμανικής αγοράς απευθυνόμενα σε καταναλωτές υψηλού διαθέσιμου εισοδήματος, διατεθειμένους να καταβάλλουν υψηλότερο τίμημα.
 
Λιγότερα βιολογικά λαχανικά στην ΕΕ το 2012
Την ίδια στιγμή που στην Γερμανία τα βιολογικά προϊόντα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην Ε.Ε. η καλλιέργεια βιολογικών λαχανικών μειώθηκε κατά 60.000 στρέμματα το 2012 σε σύγκριση με τα 90.000 του 2011. Συνολικά οι συνολικές εκτάσεις βιολογικής καλλιέργειας στην Ε.Ε. ανέρχονται στο 5%, σύμφωνα με στοιχεία του Γερμανικού Γραφείου Αγροτικών Πληροφοριών (AMI).
 
 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.