Βιολογικά προϊόντα. Πιο ελκυστικά στον... εγκέφαλο !!! |
Σάββατο, 29 Ιούλιος 2017 00:00 |
![]() Τα τρόφιμα που φέρουν λογότυπο βιολογικού προϊόντος γίνονται αντιληπτά ως μεγαλύτερης αξίας από τον καταναλωτή, ενεργοποιώντας στον εγκέφαλό του το «κέντρο της επιβράβευσης». Έτσι η σήμανση βιολογικού προϊόντος επιδρά αποφασιστικά στις αποφάσεις του καταναλωτή.
Αυτό ισχυρίζονται Γερμανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόννης στην επιστημονική επιθεώρηση «Neuroimage». Οι ερευνητές έδειξαν σε δείγμα 30 ατόμων, τα οποία δεν ήταν σε κατάσταση πείνας, εικόνες ψωμιού, αυγών και μπανάνας. Σε ορισμένες από τις εικόνες, τα τρόφιμα διέθεταν τη σήμανση βιολογικού προϊόντος, ενώ σε κάποιες άλλες διέθεταν ένα επινοημένο σήμα συμβατικού τροφίμου. ![]() Με μαγνητική τομογραφία, οι επιστήμονες εντόπισαν τις περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται κατά την θέαση της κάθε εικόνας. Τα σημασμένα ως οργανικά ή αλλιώς βιολογικά τρόφιμα, ενεργοποιούσαν την περιοχή του εγκεφάλου όπου εντοπίζονται τα αισθήματα επιβράβευσης. Εντονότερο μάλιστα ήταν αυτό το φαινόμενο σε άτομα που αγοράζουν βιολογικά προϊόντα σε καθημερινή βάση. Μένει να ερευνηθούν περαιτέρω τα αίτια αυτής της ανακάλυψης. Πιθανότατα το δείγμα έκρινε τα προϊόντα ως υγιεινότερα και οικολογικότερα. Όσον αφορά το πώς αυτή η θετικότερη αξιολόγηση των οργανικών προϊόντων επιδρά στην οικονομική συμπεριφορά των ατόμων, αυτό ερευνήθηκε με δεύτερο πείραμα, στο οποίο ζητήθηκε στα ίδια άτομα να αγοράσουν σε πλειστηριασμό και να πληρώσουν τα προϊόντα. Όπως φάνηκε, οι συμμετέχοντες στο πείραμα ήταν έτοιμοι να πληρώσουν έως και 40% περισσότερο, εφόσον είχαν τη δυνατότητα, για τα βιολογικά προϊόντα.
|