Ανοδος 10% για τα βιολογικά προϊόντα στην Κύπρο |
Πέμπτη, 04 Αύγουστος 2016 19:54 |
![]() Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος των βιολογικών προϊόντων στην Κύπρο, με την αγορά να παρουσιάζει αύξηση τζίρου κατά 10%
Φυσικά η Κύπρος βγήκε πρόσφατα από τα μνημόνια και η αγορά της παρουσιάζει άνθιση, γεγονός το οποίο όπως ήταν φυσικό, αντικατοπτρίστηκε και στην αγορά τω βιολογικών, ενισχύοντας τη σημαντικά. Σύμφωνα με αφιέρωμα του inbusinessnews.com, oι υπεραγορές εξοπλίζουν τα ράφια τους με βιολογικά προϊόντα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τα γούστα των καταναλωτών που επιζητούν μια πιο εναλλακτική μορφή διατροφής, ενώ τα καταστήματα βιολογικών ειδών διευρύνουν την γκάμα τους όλο και πιο πολύ. Η προτίμηση στα βιολογικά φαίνεται ότι δεν είναι απλώς μια μόδα που θα περάσει με τον καιρό, αφού ο Κύπριος αναπτύσσεται, αλλάζει, μαθαίνει και επιλέγει, πλέον, πιο προσεκτικά, σύμφωνα με την εκτίμηση της Άννης Λεβέντη, διευθύντριας της Etherio Bio Stores, Άννας Γεωργίου, ιδιοκτήτριας του Green Shop και Γεωργίας Σταυρινού, ιδιοκτήτριας των Βίο and health store - Body and Mind και bioMbakali και Μελίνας Σκορδέλη, marketing manager της υπεραγοράς METRO. Όπως επισημαίνουν, μεγάλη μερίδα των πελατών τους αποτελούν άτομα με ειδικές διατροφικές συνήθειες, όπως χορτοφάγοι και ωμοφάγοι, όμως μεγαλώνει κι ο αριθμός της ευρύτερης τάξης καταναλωτών, που στρέφονται στην κατηγορία των ειδών αυτών. Ενδεικτική είναι έρευνα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Συνδέσμου Βιοκαλλιεργητών Κύπρου το 2011, και κατέγραψε αύξηση 6% στην αγορά βιολογικών και 9% στην προτίμηση αγορών από εξειδικευμένα καταστήματα. Από τότε μέχρι σήμερα η τάση έχει ασφαλώς διευρυνθεί. Μεγαλώνει η γκάμα Όλο και περισσότερος κόσμος, ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και ηλικίας, έχει πληροφορηθεί για τα βιολογικά και επιθυμεί να μάθει περισσότερα. Κοινό χαρακτηριστικό των πελατών αυτών είναι το ενδιαφέρον τους για τη σωστή και υγιεινή διατροφή είτε συνειδητά είτε για λόγους υγείας. Η κα Σταυρινού αναφέρει χαρακτηριστικά ότι Κύπριος αρχίζει, πλέον, να δίνει σημασία στην τροφή που καταναλώνει και να αναγνωρίζει τη σημαντικότητα της ποιότητας, αναπτύσσοντας την καταναλωτική του συνείδηση. Ένα ακόμη φαινόμενο που παρατηρείται είναι η τάση νέων γονέων, με μικρά παιδιά, να αγοράζουν γι’ αυτά φρέσκα βιολογικά φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά, κάτι το οποίο αποδεικνύει ότι η νέα γενιά είναι πρόθυμη να αγκαλιάσει έναν εναλλακτικό τρόπο διατροφής. Η ανάπτυξη και η διεύρυνση της γκάμας των βιολογικών προϊόντων στην κυπριακή αγορά, ειδικά τα τελευταία χρόνια, ανεβάζει τον πήχη του ανταγωνισμού, κυρίως μεταξύ των εξειδικευμένων καταστημάτων. Όπως επισημαίνει η κα Λεβέντη, ο συνολικός τζίρος της αγοράς βιολογικών προϊόντων υπολογίζεται, περίπου, στα €10.000.000, ενώ παρατηρείται ετήσια αύξηση γύρω στο 10%. Ο ανταγωνισμός και η ύπαρξη περισσότερων μαγαζιών με βιολογικά έχει θετικό αντίκτυπο, καθώς βοηθά στην καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση του καταναλωτή, στη μεγαλύτερη ποικιλία και στην εισαγωγή ποιοτικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές. Την ίδια ώρα, οι υπεραγορές εφοδίασαν τα ράφια τους με βιολογικά, όπως, ζυμαρικά, αλεύρι, ρύζι, γάλα από ρύζι/καρύδα/βρώμη/σόγια, ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, αβγά και ψωμί. Η κα Σκορδέλη, από τη δική της πλευρά, παρατηρεί ότι «τα τελευταία πέντε με έξι χρόνια σημειώνεται χρόνο με τον χρόνο αύξηση στη ζήτηση αλλά και την εμφάνιση νέων βιολογικών ειδών. Για παράδειγμα, η τάση τώρα είναι, κυρίως, για υπερτροφές, εκ των οποίων κάποιες τις βρίσκεις μόνο στα βιολογικά, όπως η κινόα. Ως ΜΕΤΡΟ έχουμε αυξήσει τον χώρο στα ράφια για τις βιολογικές τροφές, ώστε να ικανοποιήσουμε το ποσοστό των πελατών μας που τα ζητά». Προσοχή στη σήμανση Πάντως, ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει πάντα εάν τα τρόφιμα που αγοράζει έχουν το λογότυπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επιβεβαιώνει την πιστοποίησή τους ως βιολογικά ή ότι προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες. Με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό, όλα τα είδη της κατηγορίας αυτής πρέπει να φέρουν και τον αριθμό του ανεξάρτητου οργανισμού πιστοποίησης. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση πώλησης προϊόντων σε χύμα συσκευασίες, με την επιπλέον υποχρέωση του πωλητή να παρέχει πλήρη ενημέρωση για την ιχνηλασιμότητά τους. Σημαντικός, επίσης, είναι και ο έλεγχος της συσκευασίας του προϊόντος, καθώς αν είναι ακατάλληλη, τα θρεπτικά συστατικά αλλοιώνονται. Ακόμα, τα προϊόντα που πωλούνται χύμα - ξηροί καρποί, φρούτα, λαχανικά κ.ά.-, εκτός από την πινακίδα με την τιμή θα πρέπει να φέρουν και αντίστοιχη ενημέρωση κατά πόσο είναι βιολογικά ή συμβατικά, από ποια χώρα προέρχονται και από ποιο οργανισμό πιστοποίηση ελέγχονται. Τέλος, η κα Γεωργίου συστήνει προσοχή και σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία πρέπει να έχουν πιστοποιήσεις για φιλική προς το δέρμα και το περιβάλλον χρήση, για τη φυσική ή και βιολογική προέλευση των συστατικών τους καθώς και τη μη δοκιμή τους σε ζώα. Ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει πάντα εάν τα τρόφιμα που αγοράζει έχουν το λογότυπο της ΕΕ, που πιστοποιεί ότι είναι βιολογικά
|