Τα βιολογικά στην Αμερική. Σε ποια εισοδήματα απευθύνονται, ψαλίδα με συμβατικά, μοχλός ανάπτυξης |
Παρασκευή, 26 Ιούλιος 2019 12:59 |
![]() Τα βιολογικά προϊόντα, αν και έχουν κατακτήσει τους ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, που επιζητούν υγιεινά προϊόντα χωρίς καρκινογόνα χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, εντούτοις σύμφωνα με στοιχεία στην Αμερική, δυσκολεύονται να διεισδύσουν σε νέες πληθυσμιακές ομάδες, παρόλο που ο ο τζίρος αναμένεται μέχρι το 2025 να ξεπεράσει τα 70 δις δολάρια. Κλειδί ανάπτυξης του κλάδου των βιολογικών, αποτελεί η γενιά των 60άρηδων, η οποία έως τώρα δεν έχει προσεγγιστεί ιδιαίτερα από τις εταιρείες βιολογικών.
Όπως αναφέρει το ypaithros.gr, σύμφωνα με την πρόεδρο του ΝΜΙ Mary-Ellen Molyneaux και το Food Navigator, τα νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα κάτω των 35.000 δολαρίων, δυσκολεύονται να πειστούν να αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, παρόλο που η διαφορά στην τιμή μεταξύ βιολογικών και συμβατικών, κυμαίνεται μόλις στο 7,5 % ( στην Ελλάδα η διαφορά είναι γύρω στο 40 – 42 % ).
Όπως αναφέρει η Molyneaux, η τιμή εξακολουθεί να παίζει αποφασιστικό ρόλο. Αν και η ψαλίδα με τα συμβατικά προϊόντα έχει κλείσει αρκετά, εξακολουθεί να είναι υπαρκτή: Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, το 2018 η μέση τιμή των βιολογικών υποχώρησε στις ΗΠΑ, καθώς περισσότερα πιστοποιημένα προϊόντα εισήχθησαν στην αγορά.
H διαφορά τιμής μεταξύ βιολογικών και συμβατικών στην Αμερική, μειώθηκε πέρυσι στο 7,5%, όταν το 2014 ήταν 9%. ![]() Ωστόσο, στο βιολογικό γάλα και στα αβγά καταγράφηκαν αυξήσεις της τάξης του 88% και του 86% αντίστοιχα, λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών για τον χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως βιολογικού που επέβαλε η αμερικανική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με έρευνα της Mintel για το 2017, το 62% των καταναλωτών που ήδη αγοράζουν βιολογικά, δήλωσαν ότι θα αγόραζαν περισσότερα, αν ήταν λιγότερο ακριβά.
Οι 60άρηδες κλειδί ανάπτυξης του κλάδου των βιολογικών
Τα εύπορα νοικοκυριά και οι οικογένειες με παιδιά κάτω των 18 ετών εξακολουθούν να αποτελούν τον βασικό καταναλωτικό «πυρήνα» των βιολογικών προϊόντων. Μια ηλικιακή ομάδα, η οποία διαθέτει ένα σεβαστό εισόδημα και θα μπορούσε να υποστηρίξει την ανάπτυξη του κλάδου είναι οι λεγόμενοι baby boomers, δηλαδή οι σημερινοί 60άρηδες που οφείλουν το «όνομά» τους στην έκρηξη γεννήσεων που παρατηρήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’40 μέχρι τις αρχές του ’60. Ωστόσο, σήμερα, το μάρκετινγκ των περισσότερων επιχειρήσεων βιολογικών απευθύνεται κατά κύριο λόγο στους millenials, αυτούς δηλαδή που γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000, και στην ακόμα νεότερη Generation Z (ή μετά-millenials), στην οποία τοποθετούνται οι γεννηθέντες από το 2000 και μετά.
Λαμβάνοντας υπόψη το μοντέρνο προφίλ που καλλιεργούν οι επιχειρήσεις του κλάδου και το γεγονός ότι οι νεότερες γενιές αντιπροσωπεύουν, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ που επεξεργάστηκε το Bloomberg, το 64% του παγκόσμιου πληθυσμού, η στόχευση αυτή δεν είναι παράλογη. Με δεδομένη όμως και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα πρέπει να επαναξιολογηθεί, προκειμένου ο κλάδος να αποκτήσει πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή καταναλωτών.
Μικρά τα περιθώρια να πέσουν οι τιμές βιολογικών στην Αμερική
Αν και τα ζητήματα που σχετίζονται με το μάρκετινγκ ή τα δίκτυα διανομής μπορούν ευκολότερα να αντιμετωπιστούν, δεν ισχύει το ίδιο και για τις τιμές. Για παράδειγμα, το μεγαλύτερο μέρος των αγροτικών εκτάσεων στις ΗΠΑ δεν θεωρείται κατάλληλο για βιολογική καλλιέργεια, ενώ το ποσοστό των πιστοποιημένων εκμεταλλεύσεων στη χώρα δεν ξεπερνά το 0,7%. Επιπλέον, μια συμβατική εκμετάλλευση χρειάζεται κατά μέσο όρο μια τριετία ώστε να μετατραπεί πλήρως σε βιολογική και στο μεσοδιάστημα οι παραγωγοί, παρόλο που τηρούν αυστηρά τα σχετικά πρωτόκολλα, δεν ανταμείβονται με τις υψηλότερες τιμές που απολαμβάνουν τα βιολογικά.
Το σχέδιο του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας για την καθιέρωση ενός νέου συστήματος πιστοποίησης για τα αγροκτήματα που βρίσκονται στο μεταβατικό στάδιο προσέκρουσε σε εσωτερικές αντιδράσεις και έμεινε, τελικά, στο συρτάρι.
Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ; |