Διαφήμιση
Διαφήμιση
Αρνί ή κατσίκι για το Πάσχα; Πώς ξεχωρίζει το φρέσκο, τί σημαίνουν οι σφραγίδες
04-arni 
 
Αρνί ή κατσίκι ; Πώς ξεχωρίζει το φρέσκο, τί σημαίνουν οι σφραγίδες
 
Το Πάσχα απαιτεί το αρνάκι ή το κατσικάκι στη σούβλα, σύμφωνα με τις επιταγές της παράδοσης. Πως μπορούμε όμως να αναγνωρίσουμε εάν είναι φρέσκο και ελληνικό ή εισαγωγής ;

Εμείς θα σας προτείναμε να προτιμάτε τα βιολογικά τα οποία είναι απαλλαγμένα από ορμόνες, αντιβιώσεις κλπ, ενώ παράλληλα και για όσο ζήσουν, πριν καταλήξουν δυστυχώς στο σφαγείο, τουλάχιστον θα έχουν ζήσει σε συνθήκες που σέβονται απόλυτα τη διαβίωση των ζώων.
 
Ελληνικό κατσίκι και αρνί.
Το ελληνικό κρέας είναι συνήθως ελαφρώς ακριβότερο από το εισαγόμενο, ενώ και οι καταναλωτές φαίνεται να το προτιμούν. Για αυτό είναι συχνό το φαινόμενο, απατεώνες να προβαίνουν σε παράνομες ελληνοποιήσεις.

Αν και ντόπιο, μπορεί να χαρακτηριστεί, μόνο όταν το ζώο έχει γεννηθεί και εκτραφεί στην Ελλάδα, αποτελεί σύνηθες φαινόμενο, απατεώνες να φέρνουν παράνομα ζωντανά αμνοερίφια από Αλβανία και λοιπές γειτονικές χώρες και στη συνέχεια να οδηγούνται σε ελληνικά σφαγεία, ώστε να βαφτίζονται ως… ελληνικά.
 
organic-life
 
Τι σημαίνουν οι σφραγίδες
Τα εντόπια και τα προερχόμενα από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αμνοερίφια έχουν σφραγίδα με χρώμα «τυρκουάζ» και σχήμα ωοειδές, όπου αναγράφεται ο αριθμός έγκρισης του σφαγείου.

Σε σφραγίδα  σχήματος ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, πρέπει να αναγράφεται η χώρα προέλευσης, «HELLAS» ή «EL» ή «GR» για τα ντόπια, ή τα αρχικά του ονόματος άλλης κοινοτικής χώρας.

Τα αμνοερίφια εισαγωγής, δηλαδή τα προερχόμενα από τρίτες χώρες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) έχουν σφραγίδα με χρώμα «καστανό» και σχήμα ωοειδές. Το όνομα της χώρας προέλευσης αναγράφεται στο εσωτερικό σφραγίδας σχήματος ορθογωνίου παραλληλόγραμμου.

Πώς φαίνεται αν το αρνί ή το κατσίκι είναι φρέσκο
Το αρνί, ή το κατσίκι «του γάλακτος», δηλαδή εκείνο που έχει τραφεί αποκλειστικά με γάλα και είναι μικρότερο από 4 ή 5 μηνών, έχει κρέας που είναι αρκετά ανοιχτόχρωμο.

Αν το αρνί, ή το κατσίκι είναι μεγαλύτερο (μέχρι ενός έτους περίπου) έχει πιο σκούρο ροζ κρέας.

Αν το αρνί είναι μεγαλύτερο από 1 έτους έχει πολύ πιο σκούρο χρώμα και έντονη, χαρακτηριστική μυρωδιά.

Τα οστά του αρνιού πρέπει να έχουν ροζ απόχρωση. Όσο μικρότερης ηλικίας είναι, τόσο πιο ροζ είναι τα οστά του. Αντιθέτως το ανοιχτό ροζ (σχεδόν λευκό) χρώμα των οστών, προδίδει τη μεγάλη ηλικία του ζώου.

Προτιμήστε αρνιά με παχουλές και στρογγυλεμένες αρθρώσεις, με στεγνό και ξηρό εξωτερικό δέρμα, όχι όμως, ξηρό και γεμάτο «ρυτίδες», που προέρχονται από την υπερέκθεση στον ήλιο.

Είναι καλό το αιγοπρόβειο κρέας που αγοράζουμε να είναι πάντα ροζ χρώματος και το λίπος του να είναι μπεζ και συνεκτικό.

Αποφύγετε το κρέας που είναι αφυδατωμένο, σκουρόχρωμο και το λίπος του είναι κίτρινο.

Μην σας απασχολεί αν πάνω στη σάρκα υπάρχουν σφραγίδες από ελέγχους ποιότητας. Είναι από φυτικά υλικά και σίγουρα, ακίνδυνες.
 
Αρνί ή κατσίκι ; Ποιό είναι πιο υγιεινό ;
Αν και οι διαιτολόγοι, συστήνουν το κατσίκι, αφού έχει λιγότερο λίπος και είναι πιο υγιεινό, εντούτοις οι απόψεις διίστανται.
Εμείς σας παραθέτουμε τα διατροφικά τους στοιχεία και εσείς ας κάνετε την επιλογή σας.

Το αρνί είναι άριστη πηγή της βιταμίνης Β12, η οποία παίζει ρόλο στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενώ είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό λίπους, πρωτεΐνης και υδατανθράκων. Μία μέτρια μερίδα καλύπτει το 60% των αναγκών σε πρωτεΐνη. Επιπλέον περιέχει μεγάλες ποσότητες των μετάλλων σιδήρου και ψευδαργύρου.
 
Ο σίδηρός του μάλιστα είναι σε μορφή που απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό. Παράλληλα, είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος, το οποίο συνδέεται με καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ τα ωμέγα-3 που περιέχει φαίνεται ότι προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και βελτιώνουν τη διάθεση.
 
Τα 100 γρ. αρνιού έχουν 375 θερμίδες. Το ολικό λίπος του αρνιού «αγγίζει» τα 15 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια κρέατος.
 
Το πιο άπαχο τμήμα του είναι το μπούτι. Έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε πουρίνες, οι οποίες αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα, με αποτέλεσμα να προκαλείται ουρική αρθρίτιδα. Αντιθέτως, δυναμώνει τους μύες και το νευρικό σύστημα χάρη στο υψηλό του περιεχόμενο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο.
 
Το αρνάκι γάλακτος, που θεωρείται ποιοτικά και γευστικά καλύτερο, είναι γεμάτο λίπος. Είναι, δε, πολύ τρυφερό γιατί είναι φτωχότερο από το αρνί σε πρωτεΐνες και πλουσιότερο σε λίπος. Η περίπτωση πάντως να αφαιρέσουν οι λάτρεις του αρνιού το λίπος είναι απίθανη, αφού στα μικρά ζώα είναι κρυμμένο ενδομυϊκά.
 
Από την άλλη, το κατσίκι έχει λιγότερες θερμίδες συγκριτικά με το αρνί, αφού τα 100 γρ. κατσικιού έχουν 110 θερμίδες. Το ολικό λίπος του κατσικιού αγγίζει τα 4,2 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια κρέατος.
 
Έχει δηλαδή λιγότερο ολικό και κορεσμένο λίπος, αλλά και λιγότερη χοληστερόλη. Είναι επίσης πλούσιο σε συνένζυμο Q10 - η αντιοξειδωτική δράση του οποίου μειώνει την LDL «κακή» χοληστερόλη - προλαμβάνοντας τη στεφανιαία νόσο και τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή. Περιέχει ακόμα L-καρνιτίνη, η οποία μεταφέρει τα λιπαρά οξέα στα μιτοχόνδρια, όπου μπορούν να διασπαστούν για να δώσουν ενέργεια στον οργανισμό (λιπολυτική δράση).
 
Τέλος, το κατσίκι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε γ-λινολεϊκό οξύ (CLA), το οποίο συμβάλλει στην ελάττωση του λίπους σε υπέρβαρα άτομα, καθώς και στη βελτίωση του λιπιδαιμικού τους προφίλ. Τα αρνητικά του κατσικιού είναι ότι έχει περισσότερα τρανς λιπαρά, λιγότερη πρωτεΐνη και περισσότερο νάτριο.
 
Οτι και εαν επιλέξετε, εμείς θα σας προτείναμε το βιολογικό αρνί και κατσίκι.
 
 
 
 
 
 

Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;

 

 

 

 

Περισσότερα νέα Υγείας... 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | 2019 | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.