Διαφήμιση
Πως υπολογίζεται η ακινησία στα σκάφη. Λανθασμένα τη δηλώνουν οι περισσότεροι
Παρασκευή, 20 Οκτώβριος 2017 14:58
20-akinisia-skafous
 
       Πως υπολογίζεται η ακινησία στα σκάφη.
                     Λανθασμένα τη δηλώνουν οι περισσότεροι...
 
Ελλάδα. Η χώρα της θάλασσας και του ήλιου. Τι καλύτερο λοιπόν από τη στιγμή μας που οι ακτές μας βρέχονται από νερό, να αποκτήσουμε μια βάρκα ή ένα σκάφος. Σωστά ; Λάθος λέει η κυβέρνηση και τιμωρεί τους κατόχους, με υπέρογκους φόρους, που αφορούν τεκμήρια και φόρο πολυτελείας...
 
Υπάρχει όμως ένα παραθυράκι, που δίνει τη δυνατότητα στους απανταχού καπεταναίους, να μειώσουν τη φορολογία, βγάζοντας το πλωτό τους μέσον, σε ακινησία. Ετσι λοιπόν, επιβαρύνονται με φόρους, μόνον για το διάστημα που χρησιμοποιούν το σκάφος.
 
24-organic-life
 
Αυτό βέβαια, έχει τα παρακάτω αρνητικά αποτελέσματα, τα οποία αναφέρουμε επιγραμματικά, αφού δεν είναι αυτό το θέμα μας.
-Τα σκάφη σαπίζουν στα τρέιλερ
 
-Οι ιδιοκτήτες μαραζώνουν, αφού έχουν χάσει την επαφή τους με τη θάλασσα
 
-Το κράτος, χάνει εκατομμύρια από τη χρήση σκάφους, αφού το 70% από τα καύσιμα είναι φόροι
 
-Εχουν μπει πολλά λουκέτα στην αγορά και έχει αυξηθεί η ανεργία, αφού πλέον δε δουλεύουν ναυπηγεία, καταστήματα ναυτιλιακών, βιομηχανίες εξοπλισμού κλπ, ενώ και πάλι το κράτος χάνει λεφτά, από τους φόρους σε όλα τα παραπάνω.
 
Αυτά όμως και πολλά ακόμα αποτελούν υψηλά γράμματα, για τους κυβερνώντες, οι οποίοι ακόμα και τον παππού με την πεντάμετρη βαρκούλα, τον αντιμετωπίζουν ως σκαφάτο…
 
Πάμε λοιπόν να δούμε πως μπορούν οι κάτοχοι πλωτού μέσου να μειώσουν τους φόρους, κάνοντας χρήση της ακινησίας και ας δούμε πως υπολογίζεται σωστά.
 
Για τη μείωση της αντικειμενικής δαπάνης ιδιωτικών σκαφών, ο κάτοχος μπορεί να δηλώσει την ακινησία του για όσο διάστημα επιθυμεί. Καταθέτει την άδεια εκτέλεσης πλόων στη λιμενική αρχή που βρίσκεται σε ακινησία το σκάφος, με αποτέλεσμα να φορολογηθεί μόνον για το διάστημα που χρησιμοποιεί τη βάρκα.
 
Οποτεδήποτε επιθυμεί, μπορεί να κάνει άρση της ακινησίας ή να πάρει την άδεια να χρησιμοποιήσει το σκάφος του και στη συνέχεια να την ξανακαταθέσει.
 
Η ημέρα που παραλαμβάνεται η άδεια και αυτή που κατατίθεται, λογίζεται σα να ήταν το σκάφος σε κίνηση ( δε λογίζονται δηλαδή ως ακινησία ).
 
Τέλος του έτους, οι κάτοχοι των σκαφών παραλαμβάνουν τη βεβαίωση ακινησίας από τη λιμενική αρχή που έχουν ανοίξει το φάκελο ακινησίας και δηλώνον τους μήνες κίνηση στη φορολογική δήλωση.
 
Η βεβαίωση του λιμεναρχείου δεν αναφέρει τους συνολικούς μήνες ακινησίας, παρά μόνον τα χρονικά διαστήματα μέσα στο έτος, που κατατέθηκε και πάρθηκε η άδεια. Ο υπολογισμός, γίνεται από τον ίδιο τον κάτοχο του σκάφους.
 
Πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών, υπολογίζουν τους μήνες ακινησίας λανθασμένα, στην περίπτωση που παραλαμβάνουν την άδεια, περισσότερες από μια φορές μέσα στο έτος.
 
Εχουν την εντύπωση πως από τη στιγμή που μέσα στο μήνα, έχουν συνολικά σε ακινησία το σκάφος 16 ημέρες, τότε πιάνεται ολόκληρος ο μήνας σε ακινησία. Αυτό όμως όπως είπαμε, ισχύει μόνον στην περίπτωση που μέσα στο έτος κατατεθεί η άδεια μόνον μια φορά και όχι στην περίπτωση που γίνεται περισσότερες φορές.
 
Ο νόμος ορίζει, πως για τον προσδιορισμό ακινησίας σκαφών, ισχύει ότι και στα αυτοκίνητα.
 
Έτσι λοιπόν η ΠΟΛ της 26/03/2015 αναφέρει ρητά:
Σε περίπτωση που ιδιοκτήτες θέτουν περισσότερες από μία φορά το χρόνο τα αυτοκίνητά τους σε ακινησία, από 16 ημέρες το μήνα και πάνω και τα κυκλοφορούν τις υπόλοιπες ημέρες, για τον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης μέσα στο χρόνο, θα αθροίζονται οι μέρες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μέσα στο χρόνο και το άθροισμά τους θα διαιρείται με τον αριθμό 30.

Το πηλίκο αυτής της διαίρεσης θα δίνει τους μήνες κυκλοφορίας με βάση τους οποίους θα γίνεται ο υπολογισμός της αντικειμενικής δαπάνης από την κυριότητα ή την κατοχή του Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου. Το ίδιο όπως είπαμε, ισχύει και για τα σκάφη
 
Ας δούμε ένα παράδειγμα λανθασμένου και σωστού υπολογισμού ακινησίας:
Καταθέτουμε την άδεια 16 ημέρες το μήνα για έναν ολόκληρο χρόνο και κάνουμε χρήση τις επόμενες 14. Πάμε δηλαδή κάθε μήνα και καταθέτουμε την άδεια και στη συνέχεια την παίρνουμε πίσω κοκ…
 
Λανθασμένα οι περισσότεροι δηλώνουν πως το σκάφος ήταν σε ακινησία και τους 12 μήνες, αφού υποθέτουν πως αφού μέσα στο μήνα είχαν σε ακινησία τις 16 ημέρες, τότε λογίζεται ολόκληρος ο μήνας ως ακινησία. Δεν είναι όμως έτσι...
 
Ο σωστός υπολογισμός ακινησίας έχει ως παρακάτω:
Ας υποθέσουμε για λόγους ευκολίας πως ο μήνας έχει 30 ημέρες.
 
Αφού τις 16 ημέρες του μήνα, το σκάφος είναι σε ακινησία, σημαίνει πως στις υπόλοιπες 14, ήταν σε κίνηση.
 
Ετσι λοιπόν αυτό μεταφράζεται:
14 ημέρες x 12 μήνες = 168 ημέρες κίνησης συνολικά
 
168 : 30 = 5,6 μήνες σε κίνηση ( 5 μήνες και 18 ημέρες ), με τη στρογγυλοποίηση να μετατρέπεται σε 6 μήνες κίνησης, άρα και 6 ακινησίας.
 
Εάν οι ημέρες ήταν 160, τότε θα είχαμε 160 : 30 = 5,3 μήνες σε κίνηση ( 5 μήνες και 10 ημέρες ), οπότε με τη στρογγυλοποίηση, μετατρέπεται σε 5 μήνες κίνησης, άρα 7 ακινησίας.
 
 
ΤΟ ΛΑΘΟΣ για τις 16 ημέρες και το μήνα ακινησίας…
Επειδή δεχτήκαμε μηνύματα από αναγνώστες, οι οποίοι, στέκονται στην παρακάτω διάταξη, βγάζοντας εσφαλμένα συμπεράσματα, ας αποσαφηνίσουμε τι ακριβώς αφορά η παράγραφος.

… Σας γνωρίζουμε ότι στο άρθρο 16 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν. 2238/1994 (ΦΕΚ Α΄ 151)… προβλέπεται ότι η ετήσια αντικειμενική δαπάνη, με βάση την κυριότητα ή κατοχή σκάφους αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, σε περίπτωση ακινησίας αυτού, περιορίζεται κατά τόσα δωδέκατα, όσοι και οι μήνες ακινησίας του σκάφους. Διάστημα ακινησίας μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) ημερών, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Η διάταξη αυτή περιλαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (ανεξαρτήτως μήκους και σημαίας)

Αυτό που αποσαφηνίζει η παραπάνω παράγραφος, είναι πως στο παράδειγμα με τις 168 ημέρες σε κίνηση, που μεταφράζονται σε 5 μήνες και 18 ημέρες, λόγω της παραπάνω παραγράφου, επειδή οι 18 ημέρες κίνησης που περισσεύουν αφορούν διάστημα κίνησης μεγαλύτερο των 15 ημερών ( όπως ορίζει η παράγραφος ), θα λογιστεί σε κίνηση ένας μήνας παραπάνω. Δηλαδή σύνολο 6 μήνες στο παράδειγμα…
 
Με την ευκαιρία, ας θυμηθουμε τα τεκμήρια και το φόρο πουτελείας που ισχύουν για τα σκάφη:
 
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης για σκάφη από 5 μέτρα και πάνω...
Ο φόρος πολυτελείας σε σκαφη από 5 μέτρα και επάνω, ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 13%
 
Από το φόρο εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπον τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση.
 
Τεκμήρια διαβίωσης
Το τεκμήριο διαβίωσης στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου (χωρίς χώρο ενδιαίτησης), ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, το τεκμήριο ορίζεται σε 4.000 ευρώ. Για τα πάνω από 5 μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.
 
Στα μηχανοκίνητα ή μεικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, το τεκμήριο ανέρχεται σε 12.000 ευρώ.
 
Για τα πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 3.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 10 και μέχρι 12 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 12 και μέχρι 15 μέτρα ολικού μήκους 15.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 15 και μέχρι 18 μέτρα ολικού μήκους 22.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 18 και μέχρι 22 μέτρα ολικού μήκους 30.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
 
Τέλος, για τα σκάφη πάνω από 22 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 50.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
 
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής (ανοικτού τύπου)
 
Μέτρα Τεκμήριο  
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13%     
5
4.000,00 €
0,00 €
6
6.000,00 € 780,00 €
7
8.000,00 € 1.040,00 €
8
10.000,00 € 1.300,00 €
9
12.000,00 € 1.560,00 €
10
14.000,00 € 1.820,00 €
11
16.000,00 € 2.080,00 €
12
18.000,00 € 2.340,00 €
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Για σκάφη ανοικτού τύπου πάνω από 12 μέτρα το τεκμήριο αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ.
 
Μειώσεις τεκμηρίων
Σημαντικές εκπτώσεις στην ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης, που προκύπτει από την κυριότητα ή η κατοχή σκάφους αναψυχής, δίνουν οι παρακάτω περιπτώσεις που προβλέπονται από το φορολογικό νόμο 3842 (ΦΕΚ Α' 58/23-04-2010).

1. Ακινησία σκάφους:
Μειώνει σημαντικά το τεκμήριο, που είναι ετήσιο, ανάλογα με το διάστημα που το σκάφος θα μείνει (και θα δηλωθεί) σε ακινησία. Δηλαδή, το τεκμήριο θα ισχύει μόνον για τους μήνες χρήσης του σκάφους, αρκεί να αξιοποιηθούν οι σχετικές «ευεργετικές» διατάξεις.

Παράδειγμα: Σκάφος αναψυχής ανοικτού τύπου μήκους πέντε (5) μέτρων έχει τεκμήριο για χρήση όλο το χρόνο 4.000 ευρώ. Αν όμως το σκάφος χρησιμοποιηθεί 3 μήνες, το τεκμήριο που θα ισχύει είναι μόνο 1000 ευρώ.
 
2. Παλαιότητα σκάφους:Τα τεκμήρια μειώνονται κατά 15% μετά την παρέλευση 5ετίας, κατά 30% μετά την παρέλευση 10ετίας από την για πρώτη φορά εγγραφή στο Νηολόγιο ή στο Λεμβολόγιο ή στο Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών - Β.Ε.Μ.Σ., ανάλογα με το ολικό μήκος του σκάφους.
 
3. Ηλικία του κατόχου σκάφους:
Τα τεκμήρια μειώνονται κατά 30% στους συνταξιούχους που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους.

4. Είδος του σκάφους:
Τα τεκμήρια μειώνονται κατά 50% για τα ιστιοφόρα με χώρους ενδιαίτησης και κατά το ίδιο ποσοστό 50% για τα πλοία αναψυχής που κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο (τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

5. Μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό:
Το τεκμήριο δεν εφαρμόζεται στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής μονίμων κατοίκων εξωτερικού.

6. Επαγγελματικά σκάφη:
Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη
 
Παναγιώτης Μερεντίτης
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | 2018 | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.