Διαφήμιση
Διαφήμιση
Πως υπολογίζεται η ακινησία στα σκάφη. Λανθασμένα τη δηλώνουν οι περισσότεροι
Τετάρτη, 07 Ιούλιος 2021 16:56
20-akinisia-skafous
 
       Πως υπολογίζεται η ακινησία στα σκάφη.
                     Λανθασμένα τη δηλώνουν οι περισσότεροι...
 
Ελλάδα. Η χώρα της θάλασσας και του ήλιου. Τι καλύτερο λοιπόν από τη στιγμή μας που οι ακτές μας βρέχονται από νερό, να αποκτήσουμε μια βάρκα ή ένα σκάφος. Σωστά ; Λάθος λέει η κυβέρνηση και τιμωρεί τους κατόχους, με υπέρογκους φόρους, που αφορούν τεκμήρια και φόρο πολυτελείας...
 
Υπάρχει όμως ένα παραθυράκι, που δίνει τη δυνατότητα στους απανταχού καπεταναίους, να μειώσουν τη φορολογία, βγάζοντας το πλωτό τους μέσον, σε ακινησία. Ετσι λοιπόν, επιβαρύνονται με φόρους, μόνον για το διάστημα που χρησιμοποιούν το σκάφος.
 
 
Απαγόρευση απόπλου και ακινησία…
Ένα από τα παράδοξα, που ακούει στο όνομα υπερφορολόγηση ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, αποτελεί τον καιρό του covid,  το γεγονός πως ενώ είχε απαγορευτεί ο απόπλους, λόγω των μέρων περιορισμού μετακινήσεων λόγω κορονοϊού, εντούτοις κανονικά θα ισχύσουν τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτελείας και ας σάπιζαν επάνω στα τρέιλερ τα σκάφη, με κυβερνητική εντολή.
 
Μάλιστα, λόγω της απαγόρευσης οδικών μετακινήσεων και της εξυπηρέτησης των πολιτών από τα κατατόπους λιμεναρχεία κατόπιν ραντεβού και μόνον, αρκετοί είναι αυτοί που δεν μπόρεσαν ή καθυστέρησαν να δηλώσουν σε ακινησία το σκάφος, ώστε να μη φορολογηθούν για το διάστημα που δεν έκαναν χρήση της βάρκας τους.
 
 
Εδω να υπογραμμίσουμε, πως το θετικό ( όσο μπορεί να είναι φυσικά ) είναι πως δε θα ισχύσουν τα τεκμήρια φέτος για τις πληττόμενες επιχειρήσεις... Για τους υπόλοιπους όμως, θα ισχύσουν κανονικά.
 
Πρόταση
Η πρόταση του Organic Life, είναι πως ειδικά για τη φορολογική χρήση του 2020 και του 2021, τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτελείας για τα σκάφη, πρέπει άμεσα να καταργηθούν, έστω και με καθυστέρηση.  
 
 
organic-life

Αυτό βέβαια, έχει τα παρακάτω αρνητικά αποτελέσματα, τα οποία αναφέρουμε επιγραμματικά, αφού δεν είναι αυτό το θέμα μας.
-Τα σκάφη σαπίζουν στα τρέιλερ
 
-Οι ιδιοκτήτες μαραζώνουν, αφού έχουν χάσει την επαφή τους με τη θάλασσα
 
-Το κράτος, χάνει εκατομμύρια από τη χρήση σκάφους, αφού το 70% από τα καύσιμα είναι φόροι
 
-Εχουν μπει πολλά λουκέτα στην αγορά και έχει αυξηθεί η ανεργία, αφού πλέον δε δουλεύουν ναυπηγεία, καταστήματα ναυτιλιακών, βιομηχανίες εξοπλισμού κλπ, ενώ και πάλι το κράτος χάνει λεφτά, από τους φόρους σε όλα τα παραπάνω.
 
Αυτά όμως και πολλά ακόμα αποτελούν υψηλά γράμματα, για τους κυβερνώντες, οι οποίοι ακόμα και τον παππού με την πεντάμετρη βαρκούλα, τον αντιμετωπίζουν ως σκαφάτο…
 
Πάμε λοιπόν να δούμε πως μπορούν οι κάτοχοι πλωτού μέσου να μειώσουν τους φόρους, κάνοντας χρήση της ακινησίας και ας δούμε πως υπολογίζεται σωστά.
 
Για τη μείωση της αντικειμενικής δαπάνης ιδιωτικών σκαφών, ο κάτοχος μπορεί να δηλώσει την ακινησία του για όσο διάστημα επιθυμεί. Καταθέτει την άδεια εκτέλεσης πλόων στη λιμενική αρχή που βρίσκεται σε ακινησία το σκάφος, με αποτέλεσμα να φορολογηθεί μόνον για το διάστημα που χρησιμοποιεί τη βάρκα.
 
Οποτεδήποτε επιθυμεί, μπορεί να κάνει άρση της ακινησίας ή να πάρει την άδεια να χρησιμοποιήσει το σκάφος του και στη συνέχεια να την ξανακαταθέσει.
 
Η ημέρα που παραλαμβάνεται η άδεια και αυτή που κατατίθεται, λογίζεται σα να ήταν το σκάφος σε κίνηση ( δε λογίζονται δηλαδή ως ακινησία ).
 
Τέλος του έτους, οι κάτοχοι των σκαφών παραλαμβάνουν τη βεβαίωση ακινησίας από τη λιμενική αρχή που έχουν ανοίξει το φάκελο ακινησίας και δηλώνον τους μήνες κίνηση στη φορολογική δήλωση.
 
Κόστος βεβαίωσης ακινησίας
Για την παραλαβή της βεβαίωσης ακινησίας πρέπει να πληρωθεί παράβολο υπέρ ΕΛΟΑΝ στο λιμεναρχείο που βεβαιώνει την ακινησία.
 
Το ποσό εξαρτάται από το μήκος του σκάφους δηλ. έως 7.00 μέτρα 10,00 ευρώ, από 7,01 έως 15,00 μέτρα 20,00 ευρώ.
 
Η βεβαίωση του λιμεναρχείου δεν αναφέρει τους συνολικούς μήνες ακινησίας, παρά μόνον τα χρονικά διαστήματα μέσα στο έτος, που κατατέθηκε και πάρθηκε η άδεια. Ο υπολογισμός, γίνεται από τον ίδιο τον κάτοχο του σκάφους.
 
Εγγραφα - δηλώσεις ακινησίας
 
 
Πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών, υπολογίζουν τους μήνες ακινησίας λανθασμένα, στην περίπτωση που παραλαμβάνουν την άδεια, περισσότερες από μια φορές μέσα στο έτος.
 
Εχουν την εντύπωση πως από τη στιγμή που μέσα στο μήνα, έχουν συνολικά σε ακινησία το σκάφος 16 ημέρες, τότε πιάνεται ολόκληρος ο μήνας σε ακινησία. Αυτό όμως όπως είπαμε, ισχύει μόνον στην περίπτωση που μέσα στο έτος κατατεθεί η άδεια μόνον μια φορά και όχι στην περίπτωση που γίνεται περισσότερες φορές.
 
Ο νόμος ορίζει, πως για τον προσδιορισμό ακινησίας σκαφών, ισχύει ότι και στα αυτοκίνητα.
 
Έτσι λοιπόν η ΠΟΛ της 26/03/2015 αναφέρει ρητά:
Σε περίπτωση που ιδιοκτήτες θέτουν περισσότερες από μία φορά το χρόνο τα αυτοκίνητά τους σε ακινησία, από 16 ημέρες το μήνα και πάνω και τα κυκλοφορούν τις υπόλοιπες ημέρες, για τον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης μέσα στο χρόνο, θα αθροίζονται οι μέρες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μέσα στο χρόνο και το άθροισμά τους θα διαιρείται με τον αριθμό 30.

Το πηλίκο αυτής της διαίρεσης θα δίνει τους μήνες κυκλοφορίας με βάση τους οποίους θα γίνεται ο υπολογισμός της αντικειμενικής δαπάνης από την κυριότητα ή την κατοχή του Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου. Το ίδιο όπως είπαμε, ισχύει και για τα σκάφη
 
Ας δούμε ένα παράδειγμα λανθασμένου και σωστού υπολογισμού ακινησίας:
Καταθέτουμε την άδεια 16 ημέρες το μήνα για έναν ολόκληρο χρόνο και κάνουμε χρήση τις επόμενες 14. Πάμε δηλαδή κάθε μήνα και καταθέτουμε την άδεια και στη συνέχεια την παίρνουμε πίσω κοκ…
 
Λανθασμένα οι περισσότεροι δηλώνουν πως το σκάφος ήταν σε ακινησία και τους 12 μήνες, αφού υποθέτουν πως αφού μέσα στο μήνα είχαν σε ακινησία τις 16 ημέρες, τότε λογίζεται ολόκληρος ο μήνας ως ακινησία. Δεν είναι όμως έτσι...
 
Ο σωστός υπολογισμός ακινησίας έχει ως παρακάτω:
Ας υποθέσουμε για λόγους ευκολίας πως ο μήνας έχει 30 ημέρες.
 
Αφού τις 16 ημέρες του μήνα, το σκάφος είναι σε ακινησία, σημαίνει πως στις υπόλοιπες 14, ήταν σε κίνηση.
 
Ετσι λοιπόν αυτό μεταφράζεται:
14 ημέρες x 12 μήνες = 168 ημέρες κίνησης συνολικά
 
168 : 30 = 5,6 μήνες σε κίνηση ( 5 μήνες και 18 ημέρες ), με τη στρογγυλοποίηση να μετατρέπεται σε 6 μήνες κίνησης, άρα και 6 ακινησίας.
 
Εάν οι ημέρες ήταν 160, τότε θα είχαμε 160 : 30 = 5,3 μήνες σε κίνηση ( 5 μήνες και 10 ημέρες ), οπότε με τη στρογγυλοποίηση, μετατρέπεται σε 5 μήνες κίνησης, άρα 7 ακινησίας.
 
 
ΤΟ ΛΑΘΟΣ για τις 16 ημέρες και το μήνα ακινησίας…
Επειδή δεχτήκαμε μηνύματα από αναγνώστες, οι οποίοι, στέκονται στην παρακάτω διάταξη, βγάζοντας εσφαλμένα συμπεράσματα, ας αποσαφηνίσουμε τι ακριβώς αφορά η παράγραφος.

… Σας γνωρίζουμε ότι στο άρθρο 16 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν. 2238/1994 (ΦΕΚ Α΄ 151)… προβλέπεται ότι η ετήσια αντικειμενική δαπάνη, με βάση την κυριότητα ή κατοχή σκάφους αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, σε περίπτωση ακινησίας αυτού, περιορίζεται κατά τόσα δωδέκατα, όσοι και οι μήνες ακινησίας του σκάφους. Διάστημα ακινησίας μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) ημερών, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Η διάταξη αυτή περιλαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (ανεξαρτήτως μήκους και σημαίας)

Αυτό που αποσαφηνίζει η παραπάνω παράγραφος, είναι πως στο παράδειγμα με τις 168 ημέρες σε κίνηση, που μεταφράζονται σε 5 μήνες και 18 ημέρες, λόγω της παραπάνω παραγράφου, επειδή οι 18 ημέρες κίνησης που περισσεύουν αφορούν διάστημα κίνησης μεγαλύτερο των 15 ημερών ( όπως ορίζει η παράγραφος ), θα λογιστεί σε κίνηση ένας μήνας παραπάνω. Δηλαδή σύνολο 6 μήνες στο παράδειγμα…
 
Διαβάστε ακόμα:

 
Παναγιώτης Μερεντίτης
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…

 


 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | 2021 | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.