Διαφήμιση
Vegan / χορτοφαγία. Πως να αναπληρώσεις πρωτεΐνη, σίδηρο, B12 και ασβέστιο
29-vegan 
 
Η χορτοφαγία, αποτελεί μια επιλογή, στην οποία έχει αποκλειστεί η κατανάλωση κρέατος, ψαριών, πουλερικών, ενω η vegan αποκλείει και τα υποπροϊόντα τους, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά κλπ

Η χορτοφαγική και vegan διατροφή, φαίνεται να δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά όπως η πρωτεΐνη, ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β12, ωστόσο είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά και έχει συνδεθεί με τη μακροζωία.
 
Δείτε πως μπορείτε να αναπληρώσετε την πρωτεΐνη, το σίδηρο, τη βιταμίνη B12 και το ασβέστιο.

Είναι γνωστό ότι τα όσπρια αποτελούν πηγή πρωτεϊνών, χαμηλής όμως βιολογικής αξίας, λόγω της έλλειψης ορισμένων απαραίτητων για την ανάπτυξη αμινοξέων.
 
organic-life
 
Πολλά από τα υπολειπόμενα στα όσπρια αμινοξέα βρίσκονται στα δημητριακά (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτα). Ο συνδυασμός λοιπόν αυτός - οσπρίων με δημητριακά (π.χ. φακές με ρύζι, ρεβύθια με πατάτα, φασόλια με σιτάρι) φαίνεται να αποτελεί μια καλή εναλλακτική λύση του κρέατος.
 
Καλές πηγές πρωτεΐνης για χορτοφάγους:
Όσπρια, θαλασσινά ( για όσους τα καταναλώνουν ), ξηροί καρποί, σόγια.

Παράλληλα, η μη κατανάλωση κρέατος σχετίζεται με τη μειωμένη πρόσληψη σιδήρου. Είναι γνωστό πως ο σίδηρος που υπάρχει στο φυτικό βασίλειο έχει χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα, δηλαδή απορροφάται σε μικρές ποσότητες εξαιτίας ορισμένων συστατικών (π.χ φυτικό οξύ, τανίνες) που υπάρχουν στις τροφές αυτές.
 
Για να αυξηθεί η απορρόφησή του από αυτές τις πηγές, συνοδέψτε τις με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C καροτενοειδή.
 
Καλές πηγές σιδήρου για χορτοφάγους:
Θαλασσινά ( για όσους τα καταναλώνουν ) , χαλβάς, μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι.
 

organic-life-2

Η Βιταμίνη Β12 βρίσκεται σχεδόν αποκλειστικά σε ζωικά τρόφιμα, και γι' αυτό το λόγο είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να παρατηρείται έλλειψή της σε χορτοφάγους.

Kαλές πηγές Β12 για χορτοφάγους:
Θαλασσινά ( για όσους τα καταναλώνουν ) , γάλα σόγιας, εμπλουτισμένα δημητριακά, ενώ τα συμπληρώματα βιταμίνης αποτελούν καλή επιλογή.

Για τους αυστηρά χορτοφάγους που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα και ψάρια, το απαραίτητο για την ανάπτυξη και διατήρηση της καλής υγείας των οστών και των δοντιών ασβέστιο μπορεί να μην είναι δυνατόν να καλυφθεί από τη διατροφή, εύκολα.

Η βιταμίνη D που συμμετέχει στο μεταβολισμό του ασβεστίου, καθώς και η βιταμίνη Κ και το μαγνήσιο (Mg) δύο στοιχεία που συμβάλλουν στην καλή υγεία των οστών θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστούν στο σχεδιασμό του διαιτολογίου.
 
Καλές πηγές ασβεστίου για vegan:
Οσπρια, ξηροί καρποί, χαλβάς, μπρόκολο, κουνουπίδι.

Θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε πως καλό θα ήταν στη διατροφή σας να εντάξετε τα βιολογικά τρόφιμα . Χωρίς χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, αποτελούν ιδανική λύση για μια ζωή γεμάτη υγεία… 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…

 

 
 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | 2022 | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.