Διαφήμιση
Προστατεύστε το συκώτι σας από τις καταχρήσεις του καλοκαιριού
06-sikoti
 
Το καλοκαίρι είθισται να χαλαρώνουμε και το «ρίχνουμε έξω», διαταράσσοντας τον πιο πειθαρχημένο τρόπο ζωής του χειμώνα. Πολλές από τις συνήθειες που υιοθετούμε, όμως, δεν είναι διόλου φιλικές για το ήπαρ.
 
Όπως εξηγεί ο γενικός ιατρός Στάθης Σκληρός, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, οι κυριότερες θερινές συνήθειες που επιβαρύνουν το ήπαρ είναι:
 
• Κοιμόμαστε αργά. Κάθε όργανο έχει τη δική του ώρα στο βιολογικό ρολόι του οργανισμού. Για το ήπαρ είναι οι ώρες από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 2 το πρωί. Και αυτό γίνεται σωστά μόνο όταν κοιμόμαστε βαθιά.

• Δεν τρώμε πρωινό. Το πρωί που ξυπνάμε τα επίπεδα γλυκόζης είναι πολύ χαμηλά και πρέπει να αυξηθούν με ένα καλό πρωινό. Ειδάλλως το ήπαρ δεν λαμβάνει την ενέργεια που χρειάζεται για τις βασικές λειτουργίες του.

• Πίνουμε αλκοόλ χωρίς μέτρο. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ αλλοιώνει τη δομή του ήπατος και μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει στην κίρρωση.

• Τρώμε πολλά λιπαρά: Η υπερβολική κατανάλωσή τους οδηγεί στη λιπώδη διήθηση του ήπατος. Είναι μία διαταραχή κατά την οποία συσσωρεύεται λίπος μέσα στα ηπατικά κύτταρα, παρεμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία τους.
 
organic-life
 
Τι να κάνετε
- Να πίνετε άφθονο νερό. Το ήπαρ αποτελείται κατά 73% από νερό, επομένως η επαρκής κατανάλωσή του συμβάλλει στη σωστή ενυδάτωση και ομαλή λειτουργία του.
 
- Να αποφεύγετε τα αναψυκτικά με ζάχαρη. Να προτιμάτε τις light εκδοχές τους, αλλά μέχρι δύο ποτήρια την ημέρα. Αντιθέτως, μπορείτε ελεύθερα να πίνετε ροφήματα όπως το πράσινο τσάι χωρίς ζάχαρη.

- Να αποφεύγετε τα μεγάλα γεύματα. Αντικαταστήστε τα με μικρά και συχνά γεύματα.
 
Το ιδανικό είναι να καταναλώνετε πέντε γεύματα την ημέρα, τρία κύρια (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο ενδιάμεσα. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η διαδικασία της πέψης.
 
Περιορίστε τα τηγανητά, τις βαριές σάλτσες και το πολύ λάδι στο φαγητό.
 
    
- Να τρώτε ισορροπημένα. Μια διατροφή φιλική προς το ήπαρ για το καλοκαίρι πρέπει να αποτελείται από 50-55%, 15-20% πρωτεΐνες και 30% λίπος (κυρίως από ελαιόλαδο).
 
Καλές πηγές υδατανθράκων είναι δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, ζυμαρικά και ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά. Ψάρια, θαλασσινά και πουλερικά πρέπει να είναι κύριες πηγές πρωτεϊνών στη διατροφή σας.

- Να προτιμάτε παγωτά χαμηλών λιπαρών ή γρανίτα.

- Να καταναλώνετε πολλές σαλάτες και φρούτα. Όπως αναφέρει το iatropedia.gr, μια διατροφή πλούσια σε πράσινα λαχανικά, φρούτα και προϊόντα ολικής άλεσης είναι ιδανική για το ήπαρ. 

- Να τρώτε καθημερινά καλό πρωινό. Προτιμήστε γαλακτοκομικά λίγων λιπαρών, δημητριακά ή ψωμί ολικής άλεσης και φρούτα.

- Να αποφεύγετε την κατάχρηση αλκοόλ.

- Να καταναλώνετε με μέτρο τα ορεκτικά στις ταβέρνες. Να προτιμάτε τα πρωτεϊνούχα ορεκτικά (κρεατικά, τυριά, θαλασσινά).

Αν χρειασθεί, μπορείτε να λάβετε κάποιο ειδικό συμπλήρωμα για το ήπαρ. Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας γι' αυτό. Και, βεβαίως, φροντίστε να ξενυχτάτε περιστασιακά, ούτως ώστε να μην διαταράσσετε περαιτέρω το ήπαρ σας.
 
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…

 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | 2020 | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.