Διαφήμιση
Διαφήμιση
Μεγάλος ο κίνδυνος από τις ταχύπλοες βάρκες χωρίς δίπλωμα και ειδικά τις ενοικιαζόμενες
24-barka 
 
Κίνδυνος - θάνατος στη θάλασσα από ταχύπλοες βάρκες χωρίς δίπλωμα και ειδικά ενοικιαζόμενες
 
Κίνδυνο θάνατο αποτελεί στις ελληνικές θάλασσες, η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών, τα οποία μάλιστα, παρόλο που αποτελούν εν δυνάμει « δολοφονικά εργαλεία », εν τούτοις, μπορεί κάποιος να τα νοικιάσει ή να τα αποκτήσει, χωρίς να απαιτείται καν δίπλωμα…
 
     Στο βωμό του τουρισμού,
                θησεία  η… ασφάλεια !!!
Στο βωμό της τουριστικής βιομηχανίας και της οικονομίας, θυσιάζεται η ασφάλεια.

Μια βάρκα για παράδειγμα, σε ένα τουριστικό νησί ( και δεν αναφέρομαι στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη ), ενοικιάζεται χωρίς δίπλωμα, προς 250,00 € – 300,00 € την ημέρα και εάν μιλήσουμε για ένα 6τρο φουσκωτό, που εδώ όμως απαιτείται δίπλωμα, διατίθεται προς 600,00 € ημερησίως !!!
 
Κατανοούμε λοιπόν απόλυτα, το δυνατό χαρτί που αποτελεί για τον τουρισμό η ενοικίαση βάρκας χωρίς δίπλωμα, αλλά έχοντας κινδυνέψει πολλές φορές από τους καπετάνιους του καλοκαιριού, δε μπορούμε να μην επισημάνουμε τον μεγάλο κίνδυνο.
 
Γιατι μπορεί κάποιος να έχει στο μυαλό του, πως όταν μιλάμε για βάρκα χωρίς δίπλωμα, θα εννοούμε μια βαρκούλα, η οποία δε μπορεί να ταξιδέψει γρήγορα, αλλά δυστυχώς, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, με σκάφη πλαναρίσματος, που αναπτύσσουν πολύ υψηλές ταχύτητες.
 
 
organic-life-2
 
Όπως και να έχει όμως, έχουμε μια εξωλέμβια μηχανή και μια προπέλα που γυρνάει στο νερό, η οποία εύκολα μπορεί να ακρωτηριάσει κάποιο άκρο ή να σκοτώσει κάποιον λουόμενο. Ένα εργαλείο λοιπόν, που μετατρέπεται εύκολα σε φονικό όπλο στα χέρια του απρόσεκτου έμπειρου χειριστή, πόσο μάλλον του άπειρου, χωρίς δίπλωμα…
 
Τι ορίζει η νομοθεσία ως ταχύπλοο σκάφος. Μη ταχύπλοες βάρκες για το νόμο, που αναπτύσσουν όμως μεγάλες ταχύτητες…
Ο νόμος ορίζει, πως ταχύπλοο σκάφος, θεωρείται για τα φουσκωτά, όσα φέρουν εξωλέμβιο κινητήρα πάνω από 15 hp και  για τα πολυεστερικά, όσα φέρουν εξωλέμβια πάνω από 30 hp, χωρίς όμως, να εξετάζει ο νομοθέτης, τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει αυτό !!!
 
Για παράδειγμα, μια πολυεστερική σύγχρονη βάρκα πλαναρίσματος, με την τεράστια εξέλιξη της ναυπηγικής τεχνολογίας και των κινητήρων, μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες, της τάξεως των 30 κόμβων ( περίπου 54 χλμ / ώρα δηλαδή ). Μια πολύ μεγάλη και επικίνδυνη ταχύτητα δηλαδή, όταν αναφερόμαστε στη θάλασσα και ειδικά για μικρό σκάφος.
 
Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της ταχύτητας, ένα θηριώδες 7τρο φουσκωτό σκάφος για παράδειγμα, με μια μηχανή 250 hp, αν και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων, εντούτοις ταξιδεύει συνήθως με ταχύτητες 25 - 30 κόμβων, σε καλές συνθήκες θάλασσας χωρίς κυμματισμό. Οσο δηλαδή και μια ταχύπλοη νοικιάρικη βάρκα, που δεν απαιτείται δίπλωμα για να την ταξιδέψεις !!!
 
" Ο νομοθέτης λοιπόν, παρόλο που τα σύγχρονα σκάφη, αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, δεν τα θεωρεί ταχύπλοα, επειδή εξετάζει την ιπποδύναμη και μόνον, παραβλέποντας το πόσο γρήγορα, μπορούν αυτά να ταξιδέψουν !!! " Στην ουσία όμως, πρόκειται για ταχύπλοες βάρκες, σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης και την πρακτική ουσία. Πιθανόν τότε που είχε ψηφιστεί ο νόμος, να μην είχαν κυκλοφορήσει ακόμα οι σύγχρονες βάρκες πλαναρίσματος...
 
Κίνδυνος θάνατος από τις ταχύπλοες βάρκες χωρίς δίπλωμα και ειδικά τις ενοικιαζόμνες...
Οσοι διαθέτουν σκάφος ή βάρκα, σίγουρα το καλοκαίρι θα έχουν έρθει αντιμέτωποι και ίσως έχουν κινδυνέψει μάλιστα, από τις νοικιάρικες ταχύπλοες βάρκες, οι οποίες δίνονται πολλές φορές, σε ανθρώπους χωρίς εμπειρία.
 
Προσωπικά μάλιστα, έχω κινδυνέψει αρκετές φορές και ως χειριστής φουσκωτού σκάφους, αλλά και ως λουόμενος και ψαροντουφεκάς, από παρόμοιες ταχύπλοες βάρκες…
 
Στέκομαι ιδιαίτερα στις ενοικιαζόμενες βάρκες και όχι στους ιδιοκτήτες σκαφών χωρίς δίπλωμα, μιας και αυτός που έχει στην κατοχή του μια βάρκα, σε βάθος χρόνου, έχει το περιθώριο να αποκτήσει μια σχετική εμπειρία, οπότε μικρότερο το κακό...
 
Και σε αυτές όμως τις περιπτώσεις όμως, θεωρώ πως πρέπει να απαιτείται δίπλωμα χειρισμού βάρκας. Ας μην είναι τόσο αυστηρό ή δύσκολο, όσο το να αποκτήσεις άδεια ταχυπλόυ, αλλά τουλάχιστον να απαιτείται μια εκπαίδευση, τουλάχιστον όσον αφορά στα βασικά…
 
Από έξω 30, από μέσα… 60hp !!!
Αποτελεί κοινό μυστικό, η κυκλοφορία εξωλέμβιων μηχανών, οι οποίες στο καπάκι αναγράφουν πως είναι 30 hp, ενώ στην ουσία είναι 60 hp. Πρόκειται δηλαδή στην ουσία, για μηχανές 60 hp, στις οποίες έχει προστεθεί ένα εξάρτημα, που περιορίζει τη δύναμη της μηχανής. Αρκετοί λοιπόν είναι αυτοί, που λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, αγοράζουν μηχανές 30 hp και τις μετατρέπουν εύκολα σε 60 hp χωρίς να μπορεί κανένα ελεγκτικό όργανο να το εντοπίσει…
 
Παρόλα αυτά όμως, μικρό το κακό θεωρώ… Τι 30, τι 60, ο κίνδυνος θεωρώ δεν μεγαλώνει αισθητά, από την αύξηση της ιπποδύναμης, αφού ήδη και με τους 30 hp, μπορείς να ταξιδέψεις με 30 κόμβους…
 
          Αυτό που πραγματικά θεωρώ επικίνδυνο
                και φοβάμαι κάθε καλοκαίρι, είναι οι
           ενοικιαζόμενες βάρκες χωρίς δίπλωμα.
 
Αναφέρομαι ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις, επειδή πολλές φορές, πίσω από το τιμόνι βρίσκονται άτομα χωρίς την παραμικρή εμπειρία και μάλιστα την πιο επικίνδυνη περίοδο του χρόνου, που αποτελεί το καλοκαίρι και που οι θάλασσες είναι γεμάτες από λουόμενους και παραπλέοντα σκάφη…  Και η βάρκα, δεν είναι αυτοκίνητο, να σταματάει όποτε θες. Απαιτεί ιδιαίτερη εμπειρία και καραδοκεί ο κίνδυνος, ακόμα και στον παραμικρό κυματισμό…
 
 
organic-life
 

Κίνδυνος από το χειρισμό βάρκας χωρίς δίπλωμα…
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, μια βάρκα η οποία φοράει 30 hp μηχανή και που δεν απαιτεί δίπλωμα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες ακόμα και 30 κόμβων. Η παραμικρή απροσεξία, ένα απόνερο σε αυτές τις ταχύτητες, μπορούν να αποβούν μοιραίες, ακόμα και για έναν έμπειρο χειριστή. Πόσο μάλλον, σε κάποιον που πιάνει τιμόνι βάρκας, για πρώτη φορά στη ζωή του…
 
Παντελής άγνοια νομοθεσίας και χειρισμού
Ενας χειριστής που δεν έχει δίπλωμα και ειδικά εμπειρία, πως μπορεί άραγε να απαντήσει σωστά στις παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις ; Και ακόμα χειρότερα, πως θα κινηθεί με τη βάρκα που τιμονεύει ;
 
Ας κάνουμε λοιπόν τα παρακάτω ενδεικτικά ερωτήματα :

Στα πόσα μέτρα από την ακτή επιτρέπεται να πλέει ένα σκάφος ;

Σε πόση απόσταση από λουόμενους ;

Ποιος έχει προτεραιότητα στη θάλασσα ; Προς τα πού να στρίψω, εάν διασταυρωθώ με άλλο σκάφος ;

Τι χειρισμό πρέπει να κάνω με τη βάρκα, ώστε να αποφύγω και να μην χτυπήσω με την προπέλα ένα αντικείμενο ή έναν κολυμβητή που βρέθηκε μπροστά μου και τον είδα τελευταία στιγμή ;
 
Τι χειρισμούς πρέπει να κάνω, εάν πέσει κάποιος στη θάλασσα ; Προς τα πού να στρέψω το σκάφος για να μην τον σκοτώσω, από ποια μεριά ανάλογα με τον αέρα που επικρατεί, να προσεγγίσω για να τον μαζέψω ;
 
Ενδεικτικά, εάν κάνουμε σε 100 ανθρώπους χωρίς δίπλωμα, την παρακάτω ερώτηση σε σοβαρό περιστατικό που μπορεί εύκολα να συμβεί, είναι σίγουρο πως η συντριπτική πλειοψηφία θα απαντήσει λάθος, με ολέθρια αποτελέσματα, εαν τους συμβεί στην πράξη. 
 
Ερώτηση:
Εάν τη στιγμή που ταξιδεύετε με τη βάρκα, πέσει ένας επιβάτης ή δείτε κάποιον κολυμβητή στην αριστερή μπάντα της βάρκας, τί θα κάνετε ;
 
Οι περισσότεροι απαντήσουν,  πως αφού ο άνθρωπος στη θάλασσα βρίσκεται αριστερά, θα στρέψω δεξιά το τιμόνι για να τον αποφύγω. Όπως άλλωστε θα έκανα και με το αυτοκίνητο...
 
Σωστά ;

ΛΑΘΟΣ. Μόλις σκοτώσατε έναν άνθρωπο και θα εξηγήσω το γιατί… Το σκάφος, δεν είναι αυτοκίνητο και πολύ περισσότερο, έχει μια προπέλα που γυρνάει στην πρύμνη...
 
Εάν λοιπόν στρίψετε δεξιά το τιμόνι για να αποφύγετε τον άνθρωπο, η πρύμνη όπως φαίνεται και στο παρακάτω σχεδιάγραμμα, θα στραφεί αριστερά. Θα κατευθύνετε δηλαδή την προπέλα, ακριβώς επάνω στο κεφάλι ή το σώμα του ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα.
 
epivatis
Με τιμόνι δεξιά, η πρύμνη έρχεται αριστερά
 
Στρέφουμε λοιπόν αριστεράτο τιμόνι, ώστε να απομακρύνουμε το φονικό εργαλείο που ακούει στο όνομα προπέλα και πόδι μηχανής.
 
Το παραπάνω λοιπόν, αποτελεί ένα απλό παράδειγμα, που αποδεικνύει το λόγο που κανονικά θα έπρεπε να απαγορεύεται η χρήση βάρκας σε άτομα χωρίς δίπλωμα. Πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε για ενοικιαζόμενες βάρκες...  
 
Ας συνεχίσουμε όμως με μερικά ενδεικτικά ερωτήματα σε ανθρώπους χωρίς δίπλωμα…

Μπορώ να προσεγγίσω με τη βάρκα κοντά σε παραλία και εάν ναι, με ποια διαδικασία ειδικά εάν έχει και κόσμο τριγύρω ;
 
Εάν δω τον πλωτήρα ενός ψαροντουφεκά, πόσο κοντά μπορώ να πάω και με ποια ταχύτητα να προσεγγίσω, για να δω τι ψάρια έχει πιάσει ;
 
Πως μπορώ να ρίξω άγκυρα ώστε να ασφαλίσω αρόδου τη βάρκα ; Πόσα μέτρα αλυσίδας και σχοινιού να αφήσω ανάλογα με το μήκος βάρκας και το βάθος ;
 
Αφού η βάρκα δεν έχει φρένο, πως σταματάει το… ρημάδι ;
 
Αφού γυρνάω δεξιά τη λαγουδέρα, γιατι η βάρκα στρίβει αριστερά ; Και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα μπορέσω να χειριστώ σωστά τη βάρκα ;
 
Πως μπορώ να προσεγγίσω και να δέσω τη βάρκα στον ντόκο του λιμανιού ;
 
Τι χειρισμούς πρέπει να κάνω για να ξεκολλήσω με ασφάλεια τη βάρκα από τον ντόκο του λιμανιού ;
 
Κλπ…
 
Για τους παραπάνω και πολλούς ακόμα λόγους, κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου...
 
Μάλιστα, παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη στο συγκεκριμένο κλάδο τα τελευταία χρόνια, ύστερα από την τελευταία φιλικότερη ισχύουσα νομοθεσία, η οποία διευκόλυνε την επιχειρηματική δραστηριότητα ενοικίασης σκαφών.
 
Ισως θα έπρεπε λοιπόν, για τους παραπάνω ενδεικτικούς και ακόμα περισσότερους λόγους, η πολιτεία, να επανεξετάσει το θέμα που ακούει στο όνομα χειρισμός βάρκας χωρίς δίπλωμα…
 
Είμαι σίγουρος, πως αρκετοί θα αντιδράσουν έντονα, αλλά από αυτά που έχω βιώσει, ειδικά τα καλοκαίρια στις θάλασσες μας, είμαι πλέον πεπεισμένος, πως πρέπει η νομοθεσία να αλλάξει, ειδικά όσον αφορά τη μέγιστη ιπποδύναμη σε βάρκες χωρίς δίπλωμα…
 
Πρόταση...
Και εάν η πολιτεία, δε επιθυμεί για διάφορους λόγους, να επιβάλλει καθολικά το δίπλωμα, τουλάχιστον ας μειώσει τους ίππους και ειδικά στις ενοικιαζόμενες.
 
Δεν είναι δυνατόν να βλέπουμε τουρίστες που ανεβαίνουν πρώτη φορά σε βάρκα να ταξιδεύουν με 30 κόμβους χωρίς δίπλωμα. Ας μετατραπεί η ανώτερη ιπποδύναμη, σε αυτές τις περιπτώσεις, από 30 που είναι σήμερα, σε 10 hp…
 
Εναλλακτικά, θα μπορούσε να απαγορευτεί η κατοχή και χρήση ή ενοικίαση βάρκας, με γάστρα πλαναρίσματος, σε όσους δε διαθέτουν δίπλωμα. Ας επιτρέπεται μόνο για βάρκες ημιεκτοπίσματος, που δε μπορούν να αναπτυξουν υψηλές ταχύτητες...
 
Ας ελπίσουμε φέτος το καλοκαίρι, τα ναυτικά ατυχήματα, να μην είναι θανατηφόρα...
 
Εμείς πάντως τα γράψαμε και τα είπαμε. Μη συμβεί κανα κακό αργά ή γρήγορα και αρχίσουμε να πέφτουμε από τα σύννεφα...
 
Παναγιώτης Μερεντίτης
 
 
 
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr ;
Θα το εκτιμούσαμε εάν μας το έδειχνες με ένα LIKE…

 
 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

organiclife.gr | βιολογικά προϊόντα | Sitemap | Don`t panic, live... Organic !!! 
Organic Life. Οδηγός αγοράς βιολογικών προϊόντων και εναλλακτικών θεραπειών
 
Η ιστοσελίδα, χρησιμοποιεί cookies, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της. 
............................................................................................................................................
Σημ.: Ολα τα άρθρα υγείας και λοιπές αναρτήσεις που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα, έχουν καθαρά και μόνον ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή του ιατρού σας.