Οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων |
Τρίτη, 26 Μάιος 2015 13:04 |
![]() Αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ δρομολογεί η κυβέρνηση με σκοπό να γεμίσει τα άδεια ταμεία του κράτους. Παράλληλα διορθώνει ορισμένα εξόφθαλμα λάθη, ενώ από την άλλη υποκύπτει σε νέες γκάφες.
Πρώτη αλλαγή αποτελεί η φορολόγηση με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι τον κυβισμό.
Μέτρο το οποίο θα έπρεπε να είχε γίνει από παλιά, αφού υπήρχαν φαινόμενα, αυτοκίνητα 2000 ccκαι αξίας 25.000 € να πληρώνουν υπέρογκους φόρους, ενώ κάποια άλλα 1800 ccκαι αξίας 45.000 € να πληρώνουν συμβολικά ποσά.
Ερχεται η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για οχήματα ηλικίας 15 ή 20 ετών και άνω. Μέτρο το οποίο αποτελεί ιδέα πραγματικά άρρωστου μυαλού. Με ποια λογική υπερφορολογείς το φτωχό άνθρωπο που έχει στην κατοχή του παλαιό αυτοκίνητο ; Λες να μην ήθελε να έχει και αυτός στην κατοχή του καινούργιο αυτοκίνητο ;
Επίσης καταργείται το μέτρο της απόσυρσης και αντικαθίσταται με επιδότηση που θα χορηγείται κυρίως για την απόκτηση οχημάτων χαμηλής τιμής αγοράς.
Αλλαγές θα υπάρξουν στον υπολογισμό των τεκμηρίων διαβίωσης οι οποίες θα προκαλέσουν αλλαγές και στο ύψος των επιβαρύνσεων από τους φόρους πολυτελούς διαβίωσης.
Ανατροπή αναμένεται και στο ύψος των τελών κυκλοφορίας.
Οι αλλαγές στη φορολόγηση των ΙΧ συνολικά…
-Μία από τις βασικές αλλαγές, αφορά στο σύστημα τελών ταξινόμησης τα οποία θα υπολογίζονται βάση την τιμή και όχι με βάση τα κυβικά.
Σήμερα, τα τέλη ταξινόμησης κλιμακώνονται από 5% έως και 50% επί της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου και συνδέεται με τον κυβισμό. Με το νέο σύστημα, η τιμή θα είναι αυτή η οποία θα προσδιορίζει τα τέλη ταξινόμησης.
-Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα προσδιορίζεται σύμφωνα με την τιμή. Σήμερα εφαρμόζονται δύο συστήματα. Το ένα σύμφωνα με τον κυβισμό και όσα είναι άνω των 5 ετών και ένα δεύτερο σύμφωνα με τους ρύπους.
Τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για τα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν.
Τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας έχουν μειωθεί σημαντικά και έτσι εκτιμάται ότι θα πληρώσουν όλοι, ακόμη και όσοι αγόρασαν τα μικρά και "καθαρά" ΙΧ για να μην πληρώνουν.
Τα ετήσια έσοδα από τέλη κυκλοφορίας είχαν αγγίξει τα 1,5 δισ. ευρώ ενώ πλέον έχουν υποχωρήσει κάτω από 1 δισ. ευρώ.
-Επιβαρύνσεις στα παλιά οχήματα. Το υπουργείο Οικονομικών προανήγγειλε την επιβολή πράσινου τέλους για τα αυτοκίνητα άνω των 15 ή 20ετών.
Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών
1.Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα "τέλος περιβάλλοντος".
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
|