ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ. ΦΟΡΕΘΗΚΑΝ 6 ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ |
Τρίτη, 21 Ιανουάριος 2014 11:27 |
![]() Κόστιζαν γύρω στα 42,00 €. Αγοράστηκαν από επώνυμη αλυσίδα υποδημάτων και καταστράφηκαν ύστερα από 5-6 φορές χρήσης…
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δείχνει το καταναλωτικό κοινό στα αγαθά που αγοράζει, ακόμα και από επώνυμες εμπορικές αλυσίδες, οι οποίες πωλούν προϊόντα χείριστης ποιότητας, εξαπατώντας έτσι τους καταναλωτές.
Τα παπούτσια που βλέπετε στις φωτογραφίες αγοράστηκαν από γνωστή αλυσίδα υποδημάτων, που αριθμεί μάλιστα 50 καταστήματα. Οσον αφορά το κόστος τους, δεν τα πήραμε και τζάμπα. Τα περίπου 42,00 € που κόστισαν, δεν αποτελούν καθόλου ευκαταφρόνητο ποσόν. Φορέθηκαν 5-6 φορές το πολύ και έπειτα καταστράφηκαν…
Σημ.: Αναφέρω περίπου 42,00 €, επειδή δεν κράτησα την απόδειξη και δεν θυμάμαι ακριβώς το αντίτιμο ύστερα από τόσο καιρό. Κόστιζαν όμως κάπου εκεί και σε καμία περίπτωση δεν ήταν παπούτσια του 10ευρου...
Θα μπορούσα να δεχτώ την αστοχία υλικού, αλλά η συμπεριφορά της εταιρίας, με υποψίασε πως κάτι βρωμάει στο… βασίλειο. Δεν ήταν πρώτη φορά που άκουγαν παράπονα...
Εψαξα λίγο στο διαδίκτυο και εντόπισα αρκετές καταγγελίες καταναλωτών των οποίων τα υποδήματα που αγόρασαν διαλύθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αποδείχτηκε λοιπόν πως δεν ήταν αστοχία υλικού και πως η εταιρεία έχει γνώση της ποιότητας των προϊόντων που πουλάει από τα καταστήματα της.
Εδω και και πολλούς μήνες περίμενα γραπτώς την απάντηση της εταιρείας για το γεγονός, αλλά επέλεξαν δυστυχώς τη σιωπή...
![]() Το καταστήματα από το οποίο αγοράστηκαν τα παπούτσια μιας χρήσης. Δεν είναι όπως βλέπετε από λαϊκή ή κάποιο μικρό κατάστημα αμφιβόλου ποιότητας και ταυτότητας. Εχουμε σβήσει την επωνυμία, γιατι δε θέλουμε να δυσφημίσουμε το κατάστημα, αλλά να αφυπνίσουμε τους καταναλωτές με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό.
Οπως διαπίστωσα τώρα στις εκπτώσεις, μπορεί να βρει κάποιος στη συγκεριμένη αλυσίδα ακόμα και υποδήματα με 13,00 €. Εκεί φυσικά δε θα μπορούσα να πω κάτι. Τί διαφορετικό θα μπορούσα να περιμένω από ένα παπούτσι που πωλείται 13,00 € ; Τα δικά μου όμως κόστιζαν τα τετραπλάσια, γεγονός που σημαίνει πως έχω και διαφορετικές απαιτήσεις...
Σας παραθέτω την προσωπική μου εμπειρία, ώστε το πάθημα να γίνει μάθημα. Ας είμαστε λοιπόν όλοι μας προσεκτικότεροι στις αγορές μας γιατι δεν είναι εποχές να… πετάμε χρήματα. Μην έχετε λανθασμένα την εντύπωση πως το επώνυμο είναι πάντα και... ποιοτικό.
Ιστορικό…
Τα παπούτσια παρόλο που είχαν φορεθεί ελάχιστα (5-6 φορές), είχαν περάσει κοντά στους τρεις μήνες από την αγορά τους όταν διαλύθηκαν. Για αυτό το λόγο, επέλεξα αρχικά να μην τα επιστρέψω στην εταιρεία, φοβούμενος πως θα μου έλεγαν πως έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν επιθυμούσα προστριβές. Επίσης, δυστυχώς δεν είχα κρατήσει την απόδειξη αγοράς, γεγονός που έδινε σοβαρό πάτημα αντιλόγου...
Ετσι λοιπόν επέλεξα να τα πάω σε έναν τσαγκάρη. Με το που τα βλέπει, ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:
-Από τη λαϊκή τα αγόρασες ;
-Όχι από κατάστημα τα πήρα και μάλιστα γνωστό απάντησα ελεφρώς προσβεβλημένος.
-Αυτά είναι χείριστης ποιότητας. Με το κιλό τα αγοράζουν από Κίνα. Θα στα κολλήσω αλλά δεν πρόκειται να πιάσει η κόλα. Πάρτα και όσο αντέξουν…
Μετά από αρκετό καιρό, θέλησα να τα φορέσω και πάλι. Με το που τα έβαλα, φυσικά αυτά κόπηκαν και πάλι στη σόλα.
Ετσι λοιπόν πήρα την απόφαση να τα επιστρέψω παραπονούμενος στο κατάστημα. Εκεί η υπεύθυνη του καταστήματος μου απάντησε πως θα τα στείλει στην εταιρεία για έλεγχο και θα επικοινωνήσει μαζί μου, όπως και έγινε.
Με κάλεσε λοιπόν στο τηλέφωνο και μου είπε πως η εταιρεία δε δέχεται να τα αλλάξει, παρόλο που φαίνεται πως είναι αφόρετα.
Της απάντησα πως περιμένω να μου απαντήσουν από τα κεντρικά γραπτώς για το λόγο αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Πέρασαν περίπου έξι μήνες αναμονής, όταν το Σάββατο 18/01/2014 επισκέφτηκα το κατάστημα να παραλάβω τα υποδήματα που είχα παραδώσει.
Υστερα από διάλογο που ακολούθησε με την υπεύθυνη του καταστήματος, με ενημέρωσε πως μπορώ να αγοράσω κάτι άλλο και να μου κάνει έκπτωση 10,00 € !!!
-Μα 42,00 € τα είχα αγοράσει της απάντησα.
-Ναι μα τώρα κοστίζουν 10,00 €. Είναι περσινό σχέδιο πλέον. Αγοράστε κάτι άλλο και θα σας κάνουμε έκπτωση 10,00 € !!!
Τώρα θα μου πείτε πως άντεξα και δε βγήκα από τα ρούχα μου ; Και εγω απορώ ακόμα και σήμερα...
Ενημέρωσα την υπεύθυνη του καταστήματος για τη δημοσίευση του θέματος και της υπενθύμισα πως ακόμα περιμένω γραπτώς και την απάντηση της εταιρείας για λόγους δεοντολογίας, βάζοντας μάλιστα αυτή τη φορά και προθεσμία έως και τη Δευτέρα, μιας και ήδη είχαν περάσει 6 μήνες χωρίς φωνή και... ακρόαση.
Αστοχία υλικού ή κάποιο λάθος στην παραγωγή, μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Δεν είναι δυνατόν όμως όταν αυτό συμβαίνει ορισμένοι να μην αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, έστω στη χειρότερη αντικαθιστώντας το προϊόν.
Προσωπικά ξεγελάστηκα, έχοντας στο μυαλό μου πως πρόκειται για γνωστή αλυσίδα υποδημάτων. Που να φανταστώ πως μια τόσο μεγάλη εταιρεία με 50 καταστήματα θα πούλαγε υποδήματα μιας χρήσης…
Την επόμενη φορά λοιπόν, ας ήμαστε όλοι μας υποψιασμένοι, έχοντα στο νου μας πως το επώνυμο δεν είναι πάντα και… ποιοτικό !!!
Μπορώ να δεχτώ, αν και με στεναχωρεί αφάνταστα, το γεγονός του ότι πλήρωσα πανάκριβα ένα προϊόν εξευτελιστικής αξίας όπως αποδείχτηκε. Δε γνωρίζω εάν είναι από Κίνα όπως μου είπε ο τσαγκάρης και εάν έχουν αγοραστεί με το κιλό. Δε μπορώ όμως να αποδεχτώ το απαράδεκτο after sales service και την... κοροϊδία !!!
Την αλυσίδα των καταστημάτων δε θα την αναφέρω. Ο σκοπός του άρθρου δεν είναι καταγγελτικός, αλλά καθαρά και μόνον ενημερωτικός.
Με αφορμή το παραπάνω γεγονός και με μια μικρή έρευνα για επώνυμα προϊόντα, αποδείχτηκε το εξής.
Επώνυμες εταιρείες κυκλοφορούν προϊόντα με διαφορετικά ποιοτικά στάνταρ…
Ενδεικτικά παραδείγματα:
Κλιματιστικά…
Κυκλοφορούν επώνυμα κλιματιστικά που θα τα βρει κάποιος σε αλυσίδες καταστημάτων, αρκετά φθηνότερα από το να τα αγόραζε από κάποιο άλλο σημείο πώλησης. Ποια η διαφορά τους ; Το ένα έχει χαρτονένια πλακέτα η οποία μπορεί να καταστραφεί, ενώ το άλλο πλαστική. Φυσικά υπάρχει διαφορά και στα υπόλοιπα εξαρτήματα, ενώ ακόμα χρησιμοποιούνται και διαφορετικής ποιότητας πλαστικά.
Εργαλεία χειρός…
Και τα δυο κυκλοφορούν με την ίδια φίρμα, τα ίδια χρώματα. Το ένα όμως έχει διαφορετικής ποιότητας πλαστικά από το άλλο, ενώ και τα μηχανολογικά του μέρη δεν είναι ποιοτικά, με αποτέλεσμα συχνές βλάβες. Και τα δύο τα κυκλοφορεί η μαμά εταιρεία και δεν πρόκειται για προϊόντα μαϊμού όπως κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί. Απλά το ένα κατασκευάζεται στην Κίνα και το άλλο πχ στην Φινλανδία ή ακόμα και τα δυο κατασκευάζονται στην Κίνα με διαφορετικές όμως προδιαγραφές.
Τώρα, εάν αναφερθούμε σε προϊόντα μαϊμού που βρίσκει σε πολύ καλές τιμές σε μεγάλα καταστήματα, εκεί θα ανοίξουμε τον ασκό του… Αιόλου !!!
Προσοχή λοιπόν γιατι δεν είναι εποχές να… πετάμε χρήματα.
Παναγιώτης Μερεντίτης
|