Banner
Υποχρεωτική η ασφάλιση και των μικρών μηχανοκίνητων σκαφών και βαρκών
Sunday, 22 April 2018 23:00
27-barka-asfalisi 
 
             Αγόρασα μια μικρή βαρκούλα.
                               Πρέπει να την ασφαλίσω ;
 
 
update 28/04/2018:
 
Μόνο τα ταχύπλοα σκάφη οφείλουν να είναι ασφαλισμένα...
βάσει τροποποίησης του κανονισμού, που έγινε σε ΦΕΚ τρεις μήνες μετά το νόμο που δημοσιεύτηκε ( αθάνατο ελληνικό κράτος που ότι ψηφίζεις σήμερα, δεν ισχύει αύριο !!! )
 
Ζητάμε συγνώμη, ας αποκαταστήσουμε λοιπόν την αλήθεια:
 
Το άρθρο 14, παράγραφος 4 εδ. α του νόμου 4256 στις 14/04/2014 έχει τροποποιηθεί δυνάμει του άρθρου 55 παρ. 2 εδ. στ' του νόμου 4276/2014 (ΦΕΚ Α' 155/30.07.2014), το οποίο ορίζει πως:
 
στ. Στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 14 η φράση «,των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους» αντικαθίσταται από τη φράση «και των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων του Πρώτου Μέρους».
 
…………………………………………………………….
 
Αν και η προπέλα ενός σκάφους, αποτελεί σε περίπτωση ατυχήματος φονικό όπλο ( μια προπέλα μηχανής 25 hp, πολύ εύκολα μπορεί να διαμελίσει ανθρώπινο σώμα ), ο νομοθέτης έχει διαφορετική άποψη...
 
Οπότε ισχύει:
4. α. Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής και των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου, καθώς και των μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα, επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα.
 
…………………………………………………………….
 
Συμπέρασμα:
Μόνον τα ταχύπλοα σκάφη οφείλουν να είναι ασφαλισμένα.
 
…………………………………………………………….
 
ΦΕΚ / νόμοι:
 
 …………………………………………………………….
 
Ποιο σκάφος θεωρείται ταχύπλοο:
Σύμφωνα με το άρθρο 2 παργ. 1 του παραπάνω Γ.Κ.Λ.:
 
 
«Ταχύπλοο ή ταχυκίνητο σκάφος είναι κάθε μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής το οποίο είναι ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθώνεται ή χρησιμοποιείται από τον εκμισθωτή και:
 
 
α) ανεξάρτητα από τον τύπο ή και το υλικό κατασκευής του φέρει
 
– εξωλέμβια μηχανή συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή
 
– εσω / εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
 
– εσωλέμβια πετρελαιομηχανή πάνω από 70 ΗΡ ή
 
 
β) είναι πνευστού τύπου (φουσκωτό) στο σύνολό του ή μέρος αυτού ή ανεξάρτητα από το υλικό κατασκευής του είναι διπλής ή πολλαπλής γάστρας ή γάστρας τύπου V και φέρει
 
– εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ ή
 
– εσω / εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή
 
– εσωλέμβια πετρελαιομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 50 ΗΡ ή
 
 
γ) ανεξάρτητα από τον τύπο ή το υλικό κατασκευής του φέρει μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ και έχει σύστημα πρόωσης με υδραυλική αντίδραση (water iet).
 
 
Ταχύπλοο επίσης θεωρείται το θαλάσσιο μοτοποδήλατο και το HOVER CRAFT, η έννοια των οποίων δίνεται στον παρόντα ( νοείται ο αριθ. 20, όπως ισχύει) Γενικό Κανονισμό Λιμένα.
 
 
Δεν θεωρείται ταχύπλοο το ξύλινο σκάφος, που φέρει εσωλέμβια μηχανή, τύπων παραδοσιακών όπως των τύπων «τσερνίκι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τρεχαντήρι», «λίμπερτυ», «κούντουλα», «υδραίικο» και όποιο άλλο σκάφος συναφούς συγγενούς τύπου εγκρίνεται από τη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας».
 
...........................................................................................
 
 
Παλαιότερο άρθρο ( πλέον δεν ισχύει )
 
Υποχρεωτική η ασφάλιση και των μικρών σκαφών.
Με αφορμή την παρανόηση που υπάρχει, σχετικά με την υποχρεωτική ή όχι ασφάλιση των μικρών ερασιτεχνικών σκαφών, ο Organic Life παρουσιάζει το αντίστοιχο ΦΕΚ, στο οποίο ρητά ορίζεται πως υποχρέωση ασφάλισης για αστική ευθύνη, έχουν όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη, ακόμα και τα μικρά !!!
 
Το περίεργο είναι, πως ακόμα και ορισμένα αρμόδια όργανα της τάξης ( λιμενική αστυνομία ), έχουν παντελή άγνοια και παραπληροφορούν τον κόσμο. Για αυτό προσοχή. Διαβάστε τις διατάξεις που σας παρουσιάζουμε και την ερμηνεία αυτών, βήμα προς βήμα, ώστε να γνωρίζετε τί πραγματικά ισχύει.
 
Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, πως προπέλα ακόμα και μιας μικρής εξωλέμβιας, μπορεί άνετα να κόψει το πόδι ενός λουόμενου ή στη χειρότερη, να αφαιρέσει ακόμη και μια ανθρώπινη ζωή.
 
Είμαστε σίγουροι πως για 40,00 € το χρόνο που κοστίζει το ασφάλιστρο στα μικρά σκάφη, δε θα θέλατε να βρεθείτε εκτεθειμένοι σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και εάν δεν το όριζε ο νομοθέτης ( που το ορίζει ρητά πως είναι υποχρεωτική η ασφάλιση σε όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη )…
 
organic-life
 
Να σημειώσουμε, πως ενώ για μικρές ιπποδυνάμεις ( πχ εξωλέμβια έως 15 hp για φουσκωτά και έως 30 hp για τα υπόλοιπα ), δεν απαιτείται η κατοχή διπλώματος ( άδεια χειριστού ταχύπλοου σκάφους ), εν τούτοις, το τελευταίο, οφείλει να είναι ασφαλισμένο για αστική ευθύνη, κλπ...
 
Τί ορίζει το άρθρο 4α του νόμου 4256 για τα τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις.
 
27-skafos-par-4
 
 
4. α. Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των *μικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου,καθώς και των μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα, επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα.
 
 
*Τι ορίζεται ως μικρό σκάφος σύμφωνα με το Πρώτο Μέρος του νόμου 
27-skafos-mikro
 
στ. Μικρό σκάφος: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους έως και επτά (7) μέτρων, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο.
 
 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη οφείλουν να είναι ασφαλισμένα σύμφωνα με το νομοθέτη, ανεξάρτητα από το εαν θεωρούνται ταχύπλοα ή όχι.
 
 
diafimisi-2
 
 
Πού γίνεται η παρεξήγηση:
Ξεκάθαρα, ο νόμος ορίζει, πως τα μικρά σκάφη, πρέπει να είναι ασφαλισμένα. Βλέπε: Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου
 
Στη συνέχεια, ο νομοθέτης, βάζει κόμμα και συνεχίζει - αναγράφοντας τη φράση καθώς και - κάνοντας αναφορά σε ταχύπλοα και άλλα μέσα, με αποτέλεσμα ορισμένοι να μπερδεύονται παραβλέποντας το πρώτο σκέλος της πρότασης ( πριν το κόμμα ) που είναι αυτό που αφορά όλα τα μικρά σκάφη ( μηχανοκίνητα δηλαδή κάτω από7 μέτρα ).
 
 
Δε μας αφορά όμως - μετά το καθώς και - τί άλλα σκάφη και θαλάσσια μέσα, ορίζει ο νομοθέτης ως ταχύπλοα, αφού οι βάρκες ανήκουν στα μικρά σκάφη που ορίζονται στο πρώτο μέρος του παρόντος νόμου και είναι όπως είπαμε, όλα τα μικρά μηχανοκίνητα κάτω των 7 μέτρων, τα οποία και οφείλουν να είναι ασφαλισμένα !!!
 
Για αυτό προσοχή. Και το πρόστιμο είναι τσουχτερό και σε περίπτωση ατυχήματος, θα κλείσετε τα σπίτια σας, εάν είσαστε ανασφάλιστοι για 20,00 έως 40,00 € / έτος…
 
 
Παναγιώτης Μερεντίτης / www.organiclife.gr
 
 
 
 
 
Σου αρέσει το organiclife.gr / Like... έκανες ;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner